کشف تغییراتی در علائم ابتلا به کرونا ویروس

© AP Photo / Xiong Qi / Xinhuaکشف تغییراتی در علایم کرونا ویروس
کشف تغییراتی در علایم کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان چین در طی یک مطالعه تغییراتی را در علایم شناسایی ابتلا به کرونا ویروس کشف نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازپورتل اطلاعاتی Social Science Research Network  دانشمندان چین از ابتدای شیوع کرونا ویروس برای نخستین بار تغییرات جدیدی را در علائم بالینی ابتلا به این بیماری کشف نموده‌اند.

محققان با بررسی داده های 89 بیمار در شهر ووهان چین مرکز شیوع این ویروس دریافتند، که علائم ابتلا به این ویروس در افرادی که بعدا بیمار شده‌اند، به‌ وضاحت قابل تشخیص نیست.

 

ثبت سه واقعه مثبت جدید ویروس کرونا در هرات    - اسپوتنیک افغانستان
ثبت سه واقعه مثبت جدید ویروس کرونا در هرات

محققان برای این بررسی بیماران را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول شامل افرادی بود که از 16 تا 22 جنوری به کرونا ویروس مبتلا شدند. در گروه دوم – بیمارانی شامل شدند که از 23 تا 29 جنوری آلوده به این ویروس شدند. بیشتر بیمارانی که اولتر به ویروس مبتلا شدند شامل علائمی همچو تب، درد عضلات ، ضعف، ترشح بلغم و کاهش لنفوسیت های خونی بودند. در بیمارانی که در گروه دوم قرار گرفتند، تمام این علائم کمتر واضح و در بسیاری بیماران حتا موجود نبود.

 به گفته متخصصان، این امر را به این صورت می‌توان توضیح داد که نشانه های بیماری در افرادی که اخیرا آلوده شده‌اند پنهان‌تر است. متخصصان گفته‌اند که نوع جدید کرونا ویروس می‌تواند به تدریج به ویروسی مانند آنفلوآنزا تبدیل شود.

 ویروس کرونا تاکنون در بیش از 90 کشور جهان شیوع پیدا کرده است. تعداد مبتلایان به این ویروس تا به این لحظه 102 هزار و 238 مورد، مرگ و میر ناشی از آن 3 هزار و 497 مورد و تعداد بهبود یافتگان 57 هزار و 623 مورد است.

اواخر سال 2019 شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین آغاز شد و هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است. چین با اعلام اینکه توانسته است رشد سریع این ویروس را متوقف کند، ولی با اختلاف فاحشی نسبت به سایر نقاط جهان و با بیش از 80 هزار مبتلا به ویروس کرونا، همچنان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала