بیش از یک میلیارد گوشی اندرویدی در معرض هک شدن قرار دارند

CC0 / / Android
 Android - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه ایندیپندنت می‌گوید که هر چه دستگاه قدیمی‌تر باشد خطر آسیب‌پذیری آن از جانب هکرها افزایش می‌یابد.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه می‌گوید که بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند اندرویدی در معرض هک شدن قرار دارند و هر چه دستگاه قدیمی‌تر باشد خطر آسیب‌پذیری آن از جانب هکرها افزایش می‌یابد.

ویروسی که در گوشی‌های اندروید قابل حذف نیست - اسپوتنیک افغانستان
ویروسی که در گوشی‌های اندروید قابل حذف نیست

بیش از 40 درصد از دارندگان دستگاه‌های فعال با سیستم اندروید که از نسخه های قدیمی‌تر نرم افزار استفاده می‌کنند و دیگر به روزرسانی های امنیتی را از گوگل دریافت نمی‌کنند، در معرض خطر هک شدن هستند. صحبت از سیستم عامل نسخه 6.0 و قبل از آن است: Marshmallow (2015)، Lollipop (2014)، KitKat (2013)، Jellybean (2012)، Ice Cream Sandwich (2011) ، Gingerbread (2010).

چندین مدل گوشی همراه از تولید کنندگان موتورولا، سامسونگ، سونی و ال جی مراحل تست را پشت سر گذاشتند. مشخص شده است که دستگاه های قدیمی نسبت به آسیب پذیری‌های شناخته شده مانند Stagefright و Bluefrag و همچنان حملات ویروس موسوم به جوکر مستعد هستند. خاطرنشان می‌شود که دارندگان دستگاه های سامسونگ Galaxy S3 و Sony Xperia S باید «نگرانی ویژه» داشته باشند.

به افرادی که از نسخه اندروید قدیمی‌تر از 7.0 Nougat استفاده می‌کنند، که در سال 2016 منتشر شد، توصیه می‌شود سعی کنند این نرم افزار را به روز کنند، زیرا این نسخه دیگر توسط گوگل پشتیبانی نمی‌شود.

با این وجود مطالعات قبلی حاکی از آن بوده است که کاربران گوشی‌های همراه در اروپا و ایالات متحده مدت طولانی‌تری گوشی‌های خود را نگاه می‌دارند و دلایل اصلی عدم خریداری دستگاهی جدیدتر را ابداعات اندک و کوچک هر سال و قیمت رو به افزایش گوشی‌های هوشمند عنوان کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала