Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سودبردن کوتاه‌مدت وینیسیوس از مصدومیت هازارد

© AFP 2023 / Oscar del PozoПолузащитник "Реала" Винисиус Жуниор и вратарь «Барселоны» Марк-Андре тер Стеген
Полузащитник Реала Винисиус Жуниор и вратарь «Барселоны» Марк-Андре тер Стеген  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وینیسیوس جونیور از مصدومیت هازارد برای کوتاه‌مدت سود می‌برد ولی مادرید برای طولانی مدت در مورد او فکر می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، وقتی ادن هازارد دوباره مصدوم شد، هواداران شدیدا ناراحت شدند، اما آخرین مصدومیت هازارد، سبب خبر خوبی برای وینیسیوس جونیور وینگر برزیلی بود.

در حالی که او هرگز آرزو نمی‌کرد ولی وینیسیوس به نفع اصلی بد شانسی ستاره بلجیمی تبدیل شد.

بازیکنان رئال مادرید - اسپوتنیک افغانستان
رئال 2 بارسا 0؛ وینیسیوس صدر را از بارسا گرفت

زین‌الدین زیدان در لیگ قهرمانان اروپا و در بازی رفت برابر منچسترسیتی و سپس نبرد ال‌كلاسیكو با بارسلونا را بدون هازارد آغاز كرد.

وینیسیوس علی رغم مشکلات مصدومیت قبلی هازارد، از ماه دسامبر سال گذشته و فقط شش بازی در لیگ را از ابتدا بازی نکرده بود.

این بار اما با محرومیت رودریگو گویس، زیدان در ساعت نیاز خود به وینیسیوس روی آورد و یک فرصت دیگر به وینگر داد و او نیز پاسخ مثبت داد.

پشت سر هم وینیسیوس در شکست 2-1 رئال مقابل سیتی برای ایسکو زمینه فراهم کر و سپس او در پیروزی 2-0 ال‌کلاسیکو گل زد که آنها را با یک امتیاز بیشتر در صدر لالیگا قرار داد.

زیدان همیشه در ستایش از مهاجمین پیش رو محک زده می‌شود اما او پس از جدال بالای جدولی در پایتخت نتوانست به خود کمک کند.

زیدان در این باره گفت: "من از وینیسیوس خیلی خوشحالم که می‌تواند هدف خود را بدست آورد. وی در هفته‌های گذشته برای بازگشت به تیم تلاش زیادی کرده و لیاقت این گل را نیز دارد. به ثمر رساندن چنین گل مهمی در برابر رقیب برای او خارق العاده است."

سرمربی فرانسوی تنها کسی نبود که تحت تأثیر قرار گرفت. کریستیانو رونالدو بهترین گلزن تاریخ رئال‌مادرید در یک اتاق مخصوص در برنابئو، بازی را تماشا می‌کرد و هنگامی که وینیسیوس بن بست را شکست او تشویق کرد. مهاجم پرتگالی نیازی به نگرانی در مورد کسی ندارد که میراثش را بخواهد، حتی اگر وینیسیوس از سبک رونالدو Suuuuiii تقیلد کند(جشن گلزنی برابر بارسا).

رونالدو اکنون می‌تواند آسوده باشد زیرا وینیسیوس در 19 سالگی هنوز ناآرام و مغایر است. او یک توپ انرژی است اما نمی‌داند چگونه به بهترین وجه از خودش استفاده کند، غالباً هیجان زده می‌شود و بعد در همان حرکت ناامید کننده است، زیرا محصول نهایی اش فاقد نتیجه می‌باشد.

غالباً او موقعیت‌های درخشانی در زمین پیدا می‌کند و باعث می‌شود مدافعان از پشت سر او شارژ شوند، اما به خوبی شوت او را ضرب می‌زنند یا با یک ضربه عقب حریف پیدا می‌کند.

جالب اینجاست که بی احتیاطی و عدم دقت او در لحظه مهم به گل او كمك كرد، جرارد پیكه مدافع بارسلونا كه در كنار او ایستاده بود به او اجازه می‌داد به جای مجبور كردن دست خود، به زمان وینیسیوس بیاندیشد. این استراتژی معمولاً برای تیم مدافع که در آن وینیسیوس به کار می رود، به خوبی کار می‌کند.

این جوان که تاکنون با گذشت 26 روز از لیونل مسی به عنوان جوانترین گلزن ال‌كلاسیكو در قرن بیست‌ویکم پیشی گرفت، هنوز هم نیاز به جهت گیری زیادی دارد.

کاملاً به معنای واقعی کلمه، تونی کروس هافبک تنومند رئال اشاره کرد که ستاره برزیلی کجا باید در ترکیب هدف قرار بگیرد. هنگامی که وینیسیوس حرکت خود را انجام داد، کروس یک پاس فرار عالی را برای او تنظیم کرد.

نباید فراموش کرد، در حالی که مادرید فصل‌گذشته بی صدا در حال غرق شدن بود، وینیسیوس دست بالای سطح بود، نشانه‌های زندگی آخرین گاز در هوا در ریه‌های آنها بود.

او مهارت، سرعت، استعداد و جرقه‌ای را برای تیم مادریدی ارائه می‌دهد که در این فصل از آن غایب بوده و از زمان جدایی رونالدو در حقیقت. کریم بنزما نمی‌تواند همه این کارها را انجام دهد به خصوص اکنون که او در 14 بازی فقط 2 گل به ثمر رسانده است.

بوتراگئنو مدیر روابط عمومی رئال‌مادرید می‌گوید: "[وینیسی] به طور دائمی شانس‌هایی را ایجاد می‌کند و این اصلاً کار ساده‌ای نیست. امیدوارم این یک رهایی برای او باشد."

بعد از اینکه او در سپتامبر 2019 مقابل اوساسونا اولین گل خود را به ثمر رساند، اشک‌های شادی ریخت. این اولین گل لیگ او از آن زمان بود و بعد از دستورالعمل از هموطن خود کاسمیرو رقم زده بود.

این هافبک دفاعی به تلویزیون رئال‌مادرید گفت: "من در نیمه به او گفتم که باید بیشتر گل بزند. بسیاری اوقات وقتی 50-50 است او به دنبال کریم است. اگر کریم وضعیت بهتری داشته باشد، البته او باید پاس کند. اما اگر این 50-50 باشد او باید به سمت گل برود."

درخشش وینیسیوس  که در هنگام دقایق پایانی با گل ماریانو دیاز تکمیل شد، مادرید را برای اولین بار در لیگ خانگی‌اش در برابر بارسلونا پس از 1.954 روز (5 سال) طولانی به برتری رساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала