طالبان ادعای تازه امریکا را رد کرد

© AFP 2023 / Giuseppe Cacaceطالبان ادعای تازه امریکا را رد کرد
طالبان ادعای تازه امریکا را رد کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان ادعای مقامات استخباراتی امریکا را مبنی بر این که این گروه اراده نقض توافق‌نامه را دارد، رد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین سخنگوی طالبان در قطر می‌گوید که ادعای مقامات استخباراتی امریکا حقیقت ندارد و ما آن را به جدیت رد می‌نمایم.

وی در صفحه توییتر اش نگاشته است: «این ادعای مقامات استخباراتی امریکا با تلویزیون ان‌بی‌سی حقیقت ندارد، که امارت اسلامی اراده نقض توافق‌نامه را دارد. ما این اتهام را به جدیت رد می‌نمایم. اینکه تاکنون روند عملی شدن توافقنامه به خوبی به پیش می رود، این گونه اظهارات مقامات مسوول امریکایی هرگز قابل توجیه نیست».

پیش از این، تلویزیون ان‌بی‌سی به نقل از مقامات بلند پایه استخباراتی امریکا در گزارشی اعلام کرده بوده که ایالات متحده «اطلاعات متقاعد كننده» را دریافت نموده که نشان می‌دهد گروه طالبان قصد ندارد شرایط توافق‌نامه صلح با واشنگتن را اجرایی کند.

در گزارش این تلویزیون به نقل از یک مقام استخباراتی گفته شد: اوضاع نشان می‌دهد که آنها (طالبان) قصد ندارند هیچ‌یک از شرایط توافقنامه را رعایت کنند.

به گفته این منبع، گزارش های استخباراتی با اظهارات منابع طالبان در پاکستان بیانگر این امر است که گروه طالبان روند صلح را فرصتی برای اطمینان از خروج «مهاجمان» امریکایی می‌داند. به گفته آنها طالبان به توافق‌نامه صلح امریکا- طالبان به چشم یک سند «قباله» می‌بینند و نیت دارند تا پس از خروج سربازان امریکایی به حملات شان بر حکومت افغانستان ادامه دهند.

توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان از سوی زلمی خلیل‌زاد و ملابرادربه تاریخ 29 فبروری مطابق به 10 حوت، پس از حدود 18 ماه مذاکره در حضور نمایندگان حدود 30 کشور جهان در دوحه قطر امضا شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала