محدودیت شدید ورود به عربستان برای همسایگان

© AP Photo / Hassan Ammarپولیس عربستان سعودی
پولیس عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی در راستای طرح مقابله با شیوع ویروس کرونا، ورود شهروندان کشور های را که در آن شیوع ویروس کرونا گسترش پیدا نموده است، بدون ارائه تصدیق عدم وجود این بیماری به شدت محدود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Saudi Gazette دولت عربستان سعودی در راستای کاهش محدودیت هوایی تردد اتباع سه کشور بحرین، امارات و کویت، تنها سه فرودگاه را در اختیار آنها قرار داد و اعلام کرد که فرود هواپیماهای سه کشور همسایه عربستان فقط در این سه فرودگاه امکانپذیر است.

مسئولان سعودی همچنین دسترسی زمینی این سه کشور همسایه خود را محدود و اعلام کردند که عبور و مرور آنها از گذرگاه‌های مرزی باید تنها از طریق کامیون‌ها صورت بگیرد.

عربستان سعودی، ایران را به گسترش کرونا ویروس در جهان متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عربستان سعودی، ایران را به گسترش کرونا ویروس در جهان متهم کرد

عربستان سعودی اخیرا  محدودیت‌های جدیدی را برای ورود اتباع داخلی و خارجی به مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) اعمال کرده است.

عربستان سعودی همچنین عمره را برای شهروندان و اتباع دیگر کشورها که مقیم این کشور هستند تعلیق کرد و به آنها اجازه ورود به مسجدالحرام و صحن‌های اطراف آن را نخواهد داد.

بر اساس این گزارش، صحن طواف حول کعبه و سعی صفا و مروه در طول دوران تعلیق عمره بسته خواهد بود و نماز جماعت فقط داخل مسجدالحرام برگزار خواهد شد.

 ویروس کرونا تاکنون در بیش از 90 کشور جهان شیوع پیدا کرده است. تعداد مبتلایان به این ویروس تا به این لحظه 102 هزار و 238 مورد، مرگ و میر ناشی از آن 3 هزار و 497 مورد و تعداد بهبود یافتگان 57 هزار و 623 مورد است.

اواخر سال 2019 شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین آغاز شد و هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است. چین با اعلام اینکه توانسته است رشد سریع این ویروس را متوقف کند، ولی با اختلاف فاحشی نسبت به سایر نقاط جهان و با بیش از 80 هزار مبتلا به ویروس کرونا، همچنان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала