وزیر صحت: باشندگان هرات، از تجمع در مرکزهای آموزشی، حمام‌ها و مراسم‌های عروسی خودداری کنند

© Sputnik / Tariq Azimوزیر صحت: باشندگان هرات، از تجمع در مرکزهای آموزشی، حمام‌ها و مراسم‌های عروسی خودداری کنند
وزیر صحت: باشندگان هرات، از تجمع در مرکزهای آموزشی، حمام‌ها و مراسم‌های عروسی خودداری کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 وزارت صحت عامه‌ ای افغانستان اعلام کرد، که ویروس کرونا در افغانستان تا کنون وارد مرحله گردش در جامعه نشده و در صورتی که این روند حفظ شود، وضعیت قابل کنترل خواهد بود.
ثبت سه واقعه مثبت جدید ویروس کرونا در هرات    - اسپوتنیک افغانستان
ثبت سه واقعه مثبت جدید ویروس کرونا در هرات

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، که امروز (شنبه، ۱۷ حوت) در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت: تا کنون چهار واقعه‌ی مثبت ویروس کرونا در هرات به ثبت رسیده است.

فیروز گفت، که افراد مبتلا به ویروس کرونا از ایران به هرات آمده بودند، که در حال حاضر در بخش تجرید درمانگاه حوزوی شهر هرات زیر مراقبت جدی قرار دارند.

او تأکید کرد، که انتشار ویروس کرونا هنوز در جامعه منتشر نشده و واقعاتی که از بیرون وارد کشور می‌شوند، امکان کنترل آن وجود دارد و زیاد قابل نگرانی نیست.

وزیر صحت عامه از همکاری رسانه‌ها، عالمان دین، فعالان جامعه مدنی و… در زمینه‌ی آگاهی‌دهی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد. او تأکید کرد در صورتی که این همکاری‌ها بیشتر شود، امکان توقف ویروس کرونا در کشور نیز وجود دارد.

فیروز در بخشی از صحبت‌هایش گفت، که در قدم اول باید کارمندان بخش صحی و در قدم دوم از طریق کارمندان صحی، مردم عام از ویروس کرونا محافظت شوند.

او از مردم خواست که از هر گونه تجمعات در شهر هرات خودداری کنند. وزیر صحت در عین حال گفت، که سر از فردا یک‌شنبه همه مراکز سر پوشیده در شهر هرات دواپاشی خواهد شد.

تا صبح امروز شنبه شمار مجموعی واقعات مشکوک به ویروس کرونا در کشور به ۱۱۹ مورد رسیده بود. از این میان چهار مورد مثبت و ۱۱۵ مورد دیگر منفی تشخیص شده است.

وزیر صحت در این نشست خبری همچنان گفت، که شمار دیگری از واقعات مشکوک به ویروس کرونا به تازگی به لابراتوارهای مرکزی این وزارت رسیده است.

او هر چند آمار مشخص ارایه نکرد، اما گفت که نتایج آن به‌زودی مشخص می‌شود. فیروز ابراز امیدواری کرد که نتایج واقعات تازه منفی باشد.

یادآوری می کنیم، که نوع جدید ویروس کرونا با نام رسمی «کووید-۱۹» که به عنوان نوع ناشناخته ای از سینه پهلو معرفی شده است، از ماه جدی در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از ۷۶ کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.
 شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از ۸۰ هزار نفر فراتر رفت، ۳۰۷۰ نفر جان باختند و بیش از ۵۵ هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، شمار مبتلایان در خارج از چین در ۷۶ کشور از ۱۲.۵ هزار نفر فراتر رفته است و ۳۳۵ نفر نیز جان باختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала