بازداشت دو شاهزاده خانواده سلطنتی سعودی

© AP Photo / Hassan Ammarطوفان ابن سلمان ... شهزاده جوان را جاه طلبی های او به کجا خواهد کشاند؟
طوفان ابن سلمان ... شهزاده جوان را جاه طلبی های او به کجا خواهد کشاند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع خبری گزارش داده اند که مقامات سعودی دو تن از شاهزادگان خانواده سلطنتی عربستان سعودی را به اتهام خیانت بازداشت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازWall Street Journal  مقامات سعودی، شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برادر پادشاه سعودی و محمد بن نایف ولیعهد سابق را به اتهام خیانت بازداشت کردند.

همچنین برخی منابع به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال گزارش دادند این بازداشت ها صبح جمعه صورت گرفته است که طی آن محافظان کاخ پادشاهی که صورت بند و لباس‌های سیاه بر تن داشتند به محل اقامت این شاهزادگان رفته و پس از بازداشت آنها اقدام به گشتن محل اقامتشان کردند.

احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف از مهمترین رقیبان «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی برای رسیدن به قدرت به شمار می آمدند که روز جمعه هر دوی آنها بازداشت شدند.

ولیعهد عربستان، برادرش را بازداشت کرد - اسپوتنیک افغانستان
ولیعهد عربستان، برادرش را بازداشت کرد

الجزیره در پایان اسامی بازداشت شدگان در سال 2017 را منتشر کرد و نوشت: ده ها شاهزاده ، مقامات ارشد ، وزیران فعلی و سابق ، مقامات و بازرگانان به دستور ولیعهد محمد بن سلمان در نوامبر سال 2017 در هتل ریتز-کارلتون در ریاض بازداشت شدند.

در میان دستگیر شدگان وزیر عزل شده گارد ملی ، شاهزاده متعب بن عبدالله ، فرزند  پادشاه عبدالله ، و برادرش شاهزاده سابق ریاض ترکی بن عبدالله ، شاهزاده بن طلال و شاهزاده فهد بن عبدالله بن محمد معاون سابق نیروی هوایی بودند.

بعداً ، مقامات سعودی کارزار پیگیری را گسترش دادند و دستگیرهای جدیدی را ترتیب دادند که شامل نخبگان سیاسی و مذهبی و نمادها در دنیای مالی و تجاری در پادشاهی بود ، و این کمپین شامل پسر عموی ولیعهد محمد بن سلمان و فرزندان و خانواده های آنها شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала