اعلامیه رسانه‌ای کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان درباره حمله تروریستی اخیر در کابل

© حقوق بشراعلامیه رسانه‌ای کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان درباره حمله تروریستی اخیر در کابل
اعلامیه رسانه‌ای کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان درباره حمله تروریستی اخیر در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش‌های مقدماتی می‌رساند که 33 فرد ملکی در حمله دیروز کابل جان باخته و 79 تن دیگر زخمی شده‌اند.
حمله بر مراسم یادبود مزاری در کابل - اسپوتنیک افغانستان
گلوله باری در مراسم شهید مزاری در کابل

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با نشر اعلامیه ای حمله تروریستی دیروز کابل را محکوم کرد.

در اعلامیه ای کمیسیون مستقل حقوق بشر آمده است: حمله بر مراسم فقدان عبدالعلی مزاری در شهر کابل را، به تاریخ 16/12/1398 که بر اثر آن (بر اساس بررسی های اولیه)، 33 تن از شهروندان غیرنظامی جان باخته و 79 تن دیگر زخمی شده اند، شدیدا محکوم و از افزایش خشونت که سبب آسیب رساندن به افراد غیرنظامی شده است، ابراز نگرانی جدی می کند.

در ادامه این اعلامیه آمده است: کمیسیون بارها تاکید کرده است، که حمله بر گردهمایی های مردمی و کشتن افراد غیرنظامی مصداق آشکار جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت است و با ارزش های حقوق بشری و حقوق بشردوستانه بین المللی مغایرتی تام دارد.

در پایان این اعلامیه آمده است، که بنابراین کمیسیون مستقل حقوق بشر، ضمن ابراز همدردی و همبستگی با خانواده های قربانیان و آرزوی سلامت کامل برای زخمیان این حمله تروریستی، از نهادهای امنیتی، عدلی و قضایی قاطعانه می خواهد، که درباره این رویداد جنایتکارانه و پیگرد عاملان آن و اجرای عدالت بر آنها، تحقیق فوری، همه جانبه و جدی انجام دهند.

یادآوری می کنیم، که دیروز در هنگام سخنرانی محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در مراسم بیست و پنجمین سالیاد شهید مزاری تیرازی صورت گرفت، که در نتیجه بیش از 33 تن شهید و 79 تن دیگر زخمی شدند و گروه تروریستی داعش این حمله را به دوش گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала