شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز 100 هزار نفر گذشت

© Sputnik / Vladimir Smirnov /  مراجعه به بانک تصاویر شمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز 100 هزار نفر گذشت
شمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز 100 هزار نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس آمار منتشره از سوی سازمان جهانی بهداشت ، نوع جدید کرونا ویروس در جهان تا کنون بیش از 100 هزار نفر را مبتلا نموده است .

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازSouth China Morning Post  شمار مبتلایان به کرونا ویروس COVID-19 در سراسر جهان با عبور از مرز صد هزار نفر به 101 هزار و 400 نفر رسید که بیشتر آن‌ها در کشور چین بوده و هم‌چنین شمار جهانی قربانیان این ویروس نیز تاکنون نزدیک به بیش از 3500 نفر اعلام شده است.

در حال حاضر کوریای جنوبی با ثبت شش هزار و 767 مورد ابتلا به ویروس کرونا پس از چین در جایگاه دوم قرار گرفته است. در حالی که گسترش اپیدمی در این دو کشور تا حدودی کنترل شده شمار مبتلایان در کشورهایی نظیر ایتالیا، ایران و آلمان به شدت رو به افزایش است.

کشف تغییراتی در علایم کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
کشف تغییراتی در علائم ابتلا به کرونا ویروس

در میان کشورهای اروپایی بیشترین تلفات بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا ثبت شده و شمار قربانیان از روز پنج‌شنبه تا بامداد شنبه حدود چهار برابر شده و به 197 نفر رسیده است.

با این حال در پهلوی آمار های ناامید کننده از انتشار این ویروس، کمیته بهداشت دولتی چین از بهبودی 70 درصد از مبتلایان کرونا ویروس در این کشور خبر داد.

گفتنی است که اواخر سال 2019 شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین آغاز شد و هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است. چین با اعلام اینکه توانسته است رشد سریع این ویروس را متوقف کند، ولی با اختلاف فاحشی نسبت به سایر نقاط جهان و با بیش از 80 هزار مبتلا به ویروس کرونا، همچنان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала