اسدالله خالد: حالت دفاعی نیروهای افغانستان تا آخر هفته ادامه می‌یابد

© Photo / MD / MDاسدالله خالد: حالت دفاعی نیروهای افغانستان تا آخر هفته ادامه می‌یابد
اسدالله خالد: حالت دفاعی نیروهای افغانستان تا آخر هفته ادامه می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان گفت، که بر اساس هدایت رییس جمهور، نیروهای افغانستان تا آخر هفته در حالت دفاغ خواهند بود.
اسدالله خالد: اگر طالبان تعهدات شان را نقض کنند، توافق نیز لغو می شود - اسپوتنیک افغانستان
اسدالله خالد: اگر طالبان تعهدات شان را نقض کنند، توافق نیز لغو می شود

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی افغانستان نوشت: اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی در یک نشست مشترک با مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله و احمد ضیا سراج سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی گفت: نیروهای افغانستان تا اکنون بر اساس هدایت جلالتماب رییس جمهور اشرف غنی و به خاطر توافق نامه صلح تا پایان هفته جاری در حالت دفاعی باقی خواهند ماند؛ اما اگر تا آخر هفته طالبان حملات شان را متوقف نسازند، نیروهای ما دشمن را در هر جایی از کشور، آماج قرار خواهند داد.

او از گروۀ طالبان انتقاد می‌کند، که آنان این تعهد شان را شکسته‌اند و دست به حمله برده‌اند؛ چنان‌که به گفتۀ آقای خالد نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در این حمله‌ها قربانی‌هایی نیز داده‌اند.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان در یک پیام ویدیویی، در حالی‌که سرپرست وزارت داخله و سرپرست ریاست امنیت ملی در کنار او ایستاده‌اند، طالبان را به لجاجت در ادامۀ خشونت متهم می‌سازد و هشدار می‌دهد که اگر این خشونت‌ها ادامه یابند، نیروهای امنیتی از حالت دفاعی بیرون خواهند شد:- "همین لحظه که ما صحبت می‌کنیم در نقاط مختلف کشور حملات از طرف دشمن دامه دارد. تا اکنون نیروهای امنیتی با تمام احترام به توافق‌نامه و به فرمان رییس‌ جههور دارند. در حالت دفاعی استند. ما تا آخر این هفته به حالت دفاعی دوام می‌دهیم و در غیر آن دشمن در هرجا و در هر پناهگاه که باشد ما آن‌ها تعقیب خواهیم کرد و این حالت به شکل کنونی مورد قبول و مورد تأیید قوای امنیتی افغانستان نخواهد بود".

خالد می‌گوید، که توافق بر این بود تا دورۀ کاهش خشونت‌ها به آتش‌بس بیانجامد، اما طالبان با حمله‌های شان به این توافق عمل نکردند:- "فیصله این بود که پس از دورۀ کاهش خشونت‌ها که به یک آتش‌بس تبدیل می‌شود، اما متأسفانه که پس از پایان هفتۀ کاهش خشونت نه تنها که به یک آتش‌بس سراسری نرسیدیم بلکه دشمن با لجاجتش حملات خود را در نقاط مختلف کشور ازدیاد بخشید که متأسفانه تلفات نظامی و ملکی را دربر داشت".

یادآوری می کنیم، که امریکا و طالبان، پس از هجده ماه گفت‌وگوهای نفس‌گیر، سرانجام شنبۀ هفتۀ پیش (۱۰حوت) توافق صلح را امضا کردند.

بر بنیاد این توافق‌نامه، قرار است گفت‌وگوهای میان افغانستانی ها تا دو روز دیگر(۲۰حوت) آغاز شوند. اما پیش از آغاز این گفت‌وگوها، قرار شده‌ است که پنج‌ هزار زندانی طالبان از بند حکومت افغانستان رها شوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала