عربستان سعودی برای مقابله با کرونا ولایت شیعه نشین «قطیف» را قرنطینه کرد

© Photo / Saudi defense ministryعربستان سعودی برای مقابله با کرونا ولایت شیعه نشین «قطیف» را قرنطینه کرد
عربستان سعودی برای مقابله با کرونا ولایت شیعه نشین «قطیف» را قرنطینه کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله عربستان سعودی اعلام کرد در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، مبادی ورودی و بیرونی ولایت «قطیف» را مسدود کرده است.
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان سعودی به 11 نفر رسید  - اسپوتنیک افغانستان
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان سعودی به 11 نفر رسید

به گزارش اسپوتنیک، یک خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از یک مقام مسئول در وزارت داخله سعودی از قرنطینه ولایت شیعه‌ نشین قطیف در شرق عربستان به بهانه جلوگیری از گسترش بیماری «کوید-19» خبر داد.

بر اساس این گزارش، همه ای یازده مورد مبتلا به ویروس کرونا از ولایت قطیف هستند و در راستای ممانعت از انتشار این ویروس از این پس تا اطلاع بعدی، ورود و بیرون شدن به ولایت قطیف از «سیهات» در جنوب تا منطقه «صفوی» در شمال ممنوع است.

بر اساس دستور وزارت داخله سعودی، ساکنان ولایت قطیف می‌توانند به خانه‌های خود باز گردند و همه ای ادارات دولتی و مؤسسات خصوصی نیز تعطیل خواهد بود و به جز مراکز امنیتی، بهداشتی، داروخانه‌ها، مراکز بیمه و ایستگاههای سوخت، باقی اماکن باید تعطیل شود.

همچنین همه ای نقل و انتقالات کالا به داخل ولایت باید با رعایت موازین بهداشتی صورت گیرد.

وزارت بهداشت عربستان سعودی امروز یکشنبه اعلام کرد، که نتایج آزمایش سه زن و یک مرد در خصوص ابتلا به ویروس کرونا مثبت بوده است تا جمع مبتلایان به این ویروس در عربستان به عدد 11 برسد.

یادآوری می کنیم، که به تاریخ 31 دسمبر سال 2019 مقام های چینایی از گسترش سینه بغل ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور در ولایت هوبئی به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. متخصصان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند - این یک ویروس جدید است.

تا اکنون شمار مبتلایان در سرزمین اصلی این ویروس (چین) از 80.6 هزار نفر فراتر رفته، 3097 نفر جان باخته اند، بیش از 57 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی 335 نفر در بیرون ازچین تا اکنون جان خود را در اثر مبتلا شدن به این بیماری از دست داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала