هیات طالبان: گفت‌وگوهای میان افغانستانی ساده‌تر خواهد بود

© AFP 2023 / Giuseppe Cacaceهیات طالبان: گفت‌وگوهای میان افغانستانی ساده‌تر خواهد بود
هیات طالبان: گفت‌وگوهای میان افغانستانی ساده‌تر خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظر به توافق نامه صلح میان امریکا و طالبان، قرار است گفت و گوهای میان افغانستانی پس از دو روز دیگر میان دولت افغانستان و گروه طالبان آغاز گردد.
طالبان به اظهارات مقام استخباراتی امریکا واکنش نشان دادند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان به اظهارات مقام استخباراتی امریکا واکنش نشان دادند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نی تکی آسیا، اعضای هیات گفت‌وگو کنندۀ طالبان در قطر می‌‎گویند، که گفت‌وگوهای میان افغانستانی ها ساده‌تر از گفت‌وگوهای این گروۀ با ایالات متحده امریکا خواهد بود.

امیر خان متقی، یکی از اعضای این هیات به این باور است که رسیدن به یک توافق در گفت‌وگوهای میان افغانستانی ها تقریبأ حتمی است:- "با افغانستانی ها به طریقۀ بهتر به نتیجه می‌رسیم، اما البته با آن افغانستانی های که سود افغانستانی ها را به نظر بگیرند و سود خارجیان را به نظر نگیرند".

انس حقانی، از اعضای دیگر هیات گفت‌وگو کنندۀ طالبان، رهایی این زندانیان طالب را مهم می‌داند و از مشخص نبودن اعضای هیات کابل برای شرکت در این گفت‌وگوها انتقاد می‌کند:- "آنان اکنون مخالفت شان را دربارۀ صلح ابراز داشتند و مخالفت شان را دربارۀ رهایی زندانیان بیان داشتند و اکنون مردم افغانستان خود شان قضاوت کنند".

هرچند روز گذشته، رییس‌جمهور افغانستان گفت، که هیات گفت‌وگو کنندۀ حکومت افغانستان تا بیست حوت آماده خواهد شد، اما اکنون ریاست‌ جمهوری حاضر نمی‌شود که جزئیات نُخستین را دربارۀ ترکیب این هیئت را در اختیار رسانه‌ها بگذارد.

اما، ریاست‌‌ اجراییه می‌گوید، که تاکنون دربارۀ ترکیب هیات با این نهاد مشوره نشده‌ است.

یادآوری می کنیم، که امریکا و طالبان، پس از هجده ماه گفت‌وگوهای نفس‌گیر، سرانجام شنبۀ هفتۀ پیش (۱۰حوت) توافق صلح را امضا کردند.

بر بنیاد این توافق‌نامه، قرار است گفت‌وگوهای میان افغانستانی ها تا دو روز دیگر(۲۰حوت) آغاز شوند. اما پیش از آغاز این گفت‌وگوها، قرار شده‌ است که پنج‌ هزار زندانی طالبان از بند حکومت افغانستان رها شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала