اعلام وضعیت اضطراری در نیویارک به دلیل کرونا ویروس

CC0 / Pixabay / اعلام وضعیت اضطراری در نیویارک به دلیل کرونا ویروس
اعلام وضعیت اضطراری در نیویارک به دلیل کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات در شهر نیویارک بدنبال ویروس کرونا اعلام وضعیت اضطراری کردند.

به گزاش اسپوتنیک، با گسترش شیوع ویروس کرونا در امریکا، اندرو کوئومو والی شهر نیویارک اعلام وضعیت اضطراری در این شهر اعلام کرد.
وی تصریح کرد: "با توجه به این که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در نیویارک به رقم نگران کننده 76 نفر در این شهر رسیده، وضعیت اضطراری اعلام می‌شود."

مبتلایان ویروس کرونا در کوریای جنوبی به 7000 تن رسید - اسپوتنیک افغانستان
مبتلایان ویروس کرونا در کوریای جنوبی به 7000 تن رسید

ازم به ذکر است که نسل جدید ویروس کرونا تاکنون در امریکا جان 11 نفر را گرفته جایی که 10 نفر در ایالت واشنگتن و یک تن دیگر نیز در ایالت کالیفرنیا این کشور قربانی ویروس شده و بیش از 80 مبتلا نیز به ثبت رسیده است.
پیش از این، رئیس‌جمهور ترامپ از کنگره خواسته بود با 2.5 میلیارد دالر را برای مقابله با شیوع جدید ویروس کرونا تخصیص بدهند، اما قانونگذاران تصمیم گرفتند که بودجه را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
از سویی هم مجلس نمایندگان این کشور شامگاه چهارشنبه لایحه پیشنهادی اختصاص 8.3 میلیارد دالر برای مقابله با شیوع جدید ویروس کرونا را با رای مثبت 415 نماینده از مجموع 435 نماینده دارای حق رای، به تصویب رساند.

یادآوری می‌کنیم، که نوع جدید ویروس کرونا با نام رسمی «کووید-19» که به عنوان نوع ناشناخته ای از سینه پهلو معرفی شده است، از ماه جدی در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت، 3070 نفر جان باختند و بیش از 55 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان صحت جهانی، شمار مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 335 نفر نیز جان باختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала