سوزان رایس: توافق‌‌نامه صلح میان امریکا و طالبان شکست می‌خورد

© AFP 2023 / Mandel Nganسوزان رایس: توافق‌‌نامه صلح میان امریکا و طالبان شکست می‌خورد
سوزان رایس: توافق‌‌نامه صلح میان امریکا و طالبان شکست می‌خورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور سابق امنیت ملی امریکا می گوید که توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان که امتیازات زیادی به طالبان داده و دولت افغانستان را نیز ضعیف کرده به احتمال زیاد شکست خواهد خورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سوزان رایس، مشاور سابق امنیت ملی امریکا می گوید که خروج نیروهای این کشور از افغانستان مبتنی بر شرایط است که اما هیچ شرط سیاسی نظامی بر آن مشخص نشده است و از طرفی نیز امریکا اعلام کرد که قصد دارد تمام تحریم های امریکا و سازمان ملل متحد علیه این گروه تا پایان ماه آگست بردارد.

طالبان - اسپوتنیک افغانستان
درگیری بین طالبان افغانی و پاکستانی در هلمند شش کشته داد

او اشاره به آزادی 5 هزار زندانی طالبان افزود که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با اقدام مخالفت کرده زیرا می داند که آزادی زندانیان طالبان پیش از آغاز مذاکرات بین الافغانی به معنی از دست رفتن اندک اهرم فشاری است که در مذاکرات با طالبان دارد.

این مقام ارشد سابق امریکا که ترامپ تحت هر شرایطی خواستار خروج نیروها زا افغانستان است و هیچ نشانه‌ای از وجود شرایط برای کاهش یا توقف روند خروج نظامیان امریکایی در واکنش به نقض توافق‌نامه وجود ندارد.

رایس افزود: به این دلیل گفتگوهای بین الافغانی اگر آغاز شود، بشدت به نفع طالبان خواهد بود، و امریکا با طالبان که در آن نامی از دولت افغانستان برده نشده به طالبان مشروعیت بخشید و دولت افغانستان را بیش از پیش تضعیف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала