قرنطینه 14 شهر در ایتالیا به دلیل شیوع ویروس کرونا

© REUTERS / Flavio Lo Scalzoقرنطینه 14 شهر در ایتالیا به دلیل شیوع ویروس کرونا
قرنطینه 14 شهر در ایتالیا به دلیل شیوع ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر ایتالیا طی حکمی، دستور قرنطینه 14 شهر این کشور را به دلیل شیوع ویروس کرونا صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه کوریره دلا سرا، جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا طی حکمی، دستور قرنطینه 14 شهر این کشور را به دلیل شیوع ویروس کرونا صادر کرد.

براساس این حکم، در ایتالیا از روز 8 مارچ تا 3 ماه اپریل تمام منطقه لومباردی و 14 شهر دیگر این کشور را به دلیل شیوع ویروس کرونا برای رفت و آمد بسته خواهد شد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا از مرز 5 هزار نفر فراتر رفت - اسپوتنیک افغانستان
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا از مرز 5 هزار نفر فراتر رفت

نخست‌وزیر ایتالیا شب گذشته در یک نشست رسانه‌ای اعلام کرد: منطقه سرخ شامل 10 منطقه‌ای که موارد ابتلا به ویروس کووید-19 در آن مشاهده شده است، گسترش خواهد یافت.

وی همچنین افزود: این دو منطقه شامل لومباردی و سایر مناطق بوده و تدابیر امنیتی در سطح بالاتر و محدودیت‌های رفت و آمد اعمال خواهد شد.

کونته تاکید کرد: رفت و آمد به مناطق مذکور تنها در موارد اضطراری میسر خواهد بود. در مناطق قرنطینه شده مسابقات ورزشی بدون تماشاگر برگزار و تمامی برنامه‌های عمومی لغو خواهد شد. در این راستا تمامی موزه‌ها، سینماها، فرهنگسراها، استخرها و باشگاه‌ها نیز تعطیل خواهد بود.

آنجلو بورلی، مدیرکل اداره دفاع مدنی ایتالیا روز گذشته اعلام کرد که 36 نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (کووید-19) در این کشور جان باختند و شمار قربانیان این بیماری به 233 نفر افزایش یافت. تعداد مبتلایان کرونا نیز پنج هزار و 61 نفر بوده که وضعیت جسمانی 567 تن از آنان وخیم است.

بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان در ایالت لومباردیا در شمال این کشور گزارش شده است. طی دو هفته اخیر 154 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده و در مجموع 3 هزار و 420 نفر نیز به ان مبتلا شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала