جزئیات شیء سقوط کرده در ولایت کندز مشخص شد

© Photo / K Nپهپاد طالبان توسط نیروهای افغان در ولایت کندز سقوط داده شد
پهپاد طالبان توسط نیروهای افغان در ولایت کندز سقوط داده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز گذشته مقامات ولایت کندز اعلام کردند که یک طیاره بیسرنشین در ساحه کوتی گرد مرکز این ولایت سقوط کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، شماری از مسئولین ولایت کندز می‌گویند که وسیله‌ی سقو‌‌ط‌ کرده پهپاد نبوده بلکه یک کمره هوایی بوده که در آن مواد منفجره جاسازی شده بود.

عصمت‌الله مرادی، سخنگوی والی کندز در این رابطه گفته است: احتمالا این پهپاد مربوط به طالبان یا خارجی‌ها است که هم ساحه را کشف و هم راکت در آن جاسازی شده بود.
مرادی افزود: تاکنون جزئیات دقیق این رویداد معلوم نیست که این طیاره خودش سقوط کرده و یا مورد هدف نیروهای امنیتی قرار گرفته است ولی تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

سرنگونی یک پهپاد گروه طالبان در ولایت کندز  - اسپوتنیک افغانستان
سرنگونی یک پهپاد گروه طالبان در ولایت کندز

اما زرگل عالمی، عضو شورای ولایتی قندوز در گفتگو با آوا گفته است: پهپاد طالبان روز گذشته زمانی که می‌خواست از بالای حوزه سوم امنیتی شهر قندوز عبور کند، توسط نیروهای امنیتی مربوط به این حوزه سقوط داده شده و سپس بقایای آن برای تحقیق به امنیت ملی کندز سپرده شد.
عالمی با ابراز نگرانی از مجهز شدن طالبان به طیارات بدون سرنشین می‌گوید که مردم از قدرتمند شدن طالبان نگران هستند و دولت باید جلو مخالفین مسلح را بگیرد.
این عضو شورای ولایتی کندز افزود: چهار ماه قبل نیز نیروهای امنیتی یک طیاره بدون سرنشین را در کندز سقوط داده بودند؛ ابتدا گفته شد که این پهپاد مربوط به طالبان است ولی اندکی بعد نیروهای خارجی ادعا کردند که مربوط به نیروهای خارجی می‌باشد.
احمد زبیر کریمی، رییس امنیت ملی قندوز می‌گوید که این طیاره بی‌سرنشین مربوط به طالبان است و تحقیقات روی این پهپاد ادامه دارد. قسمت‌هایی از آن برای تحقیق به مرکز فرستاده شده است که پس از تحقیق جزئیات آن با رسانه‌ها شریک خواهد شد.
هادی جمال، سخنگوی قول اردو ۲۱۷ پامیر در شمال شرق کشور می‌گوید: روز گذشته هیچ پهپادی سقوط نکرده است. وسیله‌ای که گفته شده پهپاد بوده، در واقع یک کمره‌ هوایی است که طالبان یک مقدار مواد منفجره را با هدف آسیب رساندن به نیروهای امنیتی در آن جاسازی کرده بوده است.
به گفته‌ وی این کمره ظرفیت پرواز اندکی دارد و در بازار سیاه فروخته می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала