منابع: 40 درصد کابینه و ریاست شورای عالی صلح به عبدالله پیشنهاد شده است

© AP Photo / Alik Kepliczمنابع: 40 درصد کابینه و ریاست شورای عالی صلح به عبدالله پیشنهاد شده است
منابع: 40 درصد کابینه و ریاست شورای عالی صلح به عبدالله پیشنهاد شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با وجود تلاش‌های فشرده زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، اختلاف میان رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حل نشده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، منابع می گویند که هر چند رئیس جمهور غنی به عبدالله پشنهاد 40 درصد کابینه و ریاست شورای عالی صلح را داده است، اما آقای عبدالله این پشنهاد را نپذیرفته است زیر او خواهان سمت نخست وزیری یا هم ریاست شورای وزیران است.

منابع می افزاید که رئیس جمهور غنی طرحی را که در برگیرنده سه بخشی امنیتی حکومتداری و صلح است، به عبدالله پشنهاد کرده است.

 مراسم تحلیف عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
ثبات و همگرایی: مراسم تحلیف عبدالله چند ساعت دیگر برگزار می شود

بربنیاد این طرح، تمامی وزارت های امنیتی به گونه اختصاصی به رئیس جمهور گزارش می دهند و یک عضو شورای امنیت ملی هم از هم پیمانان عبدالله عبدالله خواهد بود.

در بخش حکومت‌داری، این طرح آمده است که رئیس جمهور یک واحد مستقل اجرایی را برای ایجاد اطلاحات بی درنگ انتخاباتی ایجاد می کند و با دادن 40 درصد سهم در کابینه هم پیمانان عبدالله متعهد است.

در بخش صلح این طرح آمده است که شورای عالی صلح به رهبری عبدالله عبدالله ایجاد می شود، اما به رئیس جمهور گزارش خواهد داد.

به گفته این منابع این طرح تاکنون از سوی داکتر عبدالله پذیرفته نشده است، زیرا که رئیس جمهور با نقش اجرایی عبدالله در حکومت آینده موافق نیست.

این منابع می افزایند که این اختلاف‌ها با وجود دیدار دیشب اشرف غنی با عبدالله ادامه دارند و به علت این اختلاف‌ها، مراسم تحلیف رئیس جمهور حداقل تا سه پس چاشت به تاخیر افتاده است، اما تلاش های زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان برای حل این اختلافات، ادامه دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала