کارشناس: جنگ افغانستان سیستم های دفاعی آمریکا را آسیب پذیر ساخت

© REUTERS / Lucy Nicholson جنگ افغانستان/ دلیل آسیب پذیری سیستم های دفاعی آمریکا
  جنگ افغانستان/ دلیل آسیب پذیری سیستم های دفاعی آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تحلیلگر نظامی آسیب پذیری سیستم های دفاع هوایی ایالات متحده را مورد بررسی قرار داده می‌گوید هزینه جنگ افغانستان سیستم های دفاعی آمریکا را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، لورن تامپسون تحلیگر نظامی نشریه Forbes  در مقاله‌ای نوشت: اقتصاد ایالات متحده  که در جنگ افغانستان بیش از یک تریلیون دالر هزینه نموده است، برای دفاع دربرابر حملات راکتی دیگر کشور ها توان نخواهد داشت.

وی خاطرنشان می کند که سیستم دفاع موشکی بالستیک   GMD ساخته شده در ایالات متحده ، که امکان رهگیری موشک ها در وسط پرواز آنها یعنی در "فضا" را ممکن می‌سازد، در واقعیت به راحتی قابل عبور است.

Новостной сюжет с архивными кадрами о запуске ракет в КНДР в Сеуле  - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش های جدید موشکی ازسوی کوریای شمالی

تامپسون می‌گوید، آمریکا در حال حاضر 44 سیستم دفاع هوایی این نوع را در اختیار دارد که  حتا برای دفاع در برابر حملات موشکی کوریای شمالی کافی نیست.

مهمترین نقطه ضعف GMD به گفته این متخصص سیستم های ضد موشکی بازدارنده زمینی است که برای دفاع در برابر تهدیدات نسل بعدی باید مدرنیزه شود.

کارشناس معتقد است واشنگتن باید در مورد بهبود سیستم های دفاع موشکی خود فکر کند، در غیر این صورت حتا کوریای شمالی به زودی قادر به شکست آنها خواهد بود.

تحلیلگر در اخیر می‌نویسد: ایالات متحده فقط یاد گرفته که به قدرت نظامی خود افتخار کند، اما در واقع آنها چیزی برای مقابله با  تعداد زیادی از موشک های پیشرفته تر ندارند. تامپسون می‌گوید این مساله قابل درک نیست که در چنین وضعیت، چرا ایالات متحده آمریکا به جای مدرنیزه سازی سیستم های دفاعی خود، ده ها برابر بیشتر پول را صرف جنگ افغانستان می‌کند؟  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала