نورستانی: جنجال غنی و عبدالله مشکل خود آنها است/ کار ما بر اساس قانون بود

© Photo / IECاشرف غنی وثیقۀ انتخاباتی را از سوی کمیسیون انتخابات دریافت کرد
اشرف غنی وثیقۀ انتخاباتی را از سوی کمیسیون انتخابات دریافت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که آن‌ها کار خود را مطابق قانون انجام دادند، ولی جنجال های ایجاد شده میان سیاسیون مشکل خود آنها است.

به گزارش اسپوتنیک، حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات که برای اشتراک در مراسم تحلیف محمد اشرف غنی به ارگ رفته است، به رسانه‌های خبری کابل گفت: "ما نظر به وظیفه که قانون به ما سپرده و آن برگزاری انتخابات بود را انجام دادیم، فیصله های کمیسیون شکایات انتخاباتی را  به تطبیق گرفتیم و نتیجه آن را تطبیق کردیم. تغییرات در فیصله کمیسیون شکایات نیامد".

او افزود، نتیجه و فیصله کمیسیون انتخابات با امضای 5 کمیشنر در حضور جامعه بین المللی اعلام شد. 

نورستانی: برای اعلام نتیجه‌ ای نهایی تلاش ها جریان دارد - اسپوتنیک افغانستان
نورستانی: برای اعلام نتیجه‌ ای نهایی تلاش ها جریان دارد

نورستانی تاکید کرد: “جنجال سیاسیون مشکل خود آن ها است و ما به عنوان کمیسیون مستقل فقط با احترام به آرای مردم افغانستان نتیجه را اعلام کردیم، من باید به صراحت بگویم که به خاطر 300 هزار رای جنجالی سمینارها برگزار کردیم و بررسی کردیم، اما اعضای تیم‌ها قناعت نداشتند، اما ما کار خود را انجام دادیم.”

از سویی هم زهره بیان شینواری، رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت: “فیصله‌ای که کمیسیون انتخابات به ما فرستاده بود که ما باید یا رد و یا تایید می‌کردیم، اما با وجود 16هزار شکایت، هیچ یکی از این کارها را نکردیم و فیصله کردیم.”

شینواری افزود، کمیسیون انتخابات 102 هزار رای را تأیید کرده بود و کمیسیون شکایات این کار را نکرد و به تفتیش ویژه فرستاد.

شینواری با اشاره به 300 هزار رای جنجالی گفت، اگر 300 هزار رای باطل می شد تاثیرات خود را می داشت، اما با تطبیق کمیسیون انتخابات باطل نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала