آزمایش های جدید موشکی ازسوی کوریای شمالی

© REUTERS / Heo RanНовостной сюжет с архивными кадрами о запуске ракет в КНДР в Сеуле
Новостной сюжет с архивными кадрами о запуске ракет в КНДР в Сеуле  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های خبری کوریای جنوبی از پرتاب سه موشک ناشناس از سوی کوریای شمالی خبر داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "یونهاپ" ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد که سه پرتاب ناشناس از سمت شرق کوریای شمالی بر روی دریا شلیک شده است.

ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی اعلام کرده است که این سه پرتاب  ساعت 7:36 امروز به وقت محلی از شهر ساحلی سوندوک شلیک شده است.

 در این گزارش آمده است: " برد این موشک‌ها حداکثر 200 و ارتفاع آنها حدود 50 کیلومتر بوده است ، سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده و کوریای جنوبی در حال تجزیه و تحلیل اطلاعات اضافی در خصوص این پرتاب‌ها هستند."

کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
حضور رهبر کوریای شمالی در مانور توپخانه‌ای این کشور

جزئیات بیشتری از موشک‌های شلیک شده توسط کوریای منتشر نشده اما خبرگزاری کیودو گزارش داده که این موشک‌ها از نوع بالستیک بوده‌اند.

تازه‌ترین اقدام کوریای شمالی در شلیک موشک های ناشناس یک هفته پس از آن انجام شد که مقامات سئول از شلیک دو موشک بالستیک کوتاه‌برد از سوی پیونگ یانگ خبر دادند.

بر اساس اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی، این سه پرتاب از سمت شرق و از منطقه سوندوک در همگیونگ جنوبی و بر روی دریا شلیک شده است.

مقامات نظامی سئول از حفظ آمادگی و نظارت بر شلیک‌های اضافی خبر دادند.

کوریای شمالی در هفته گذشته دومین آزمایش تسلیحاتی خود را در طول یک هفته انجام داد. تلویزیون دولتی کوریای شمالی پس از آزمایش تسلیحاتی هفته کشور اعلام کرد، کیم جونگ اون رئیس این کشور بر تمرینات "توپخانه دوربرد" نظارت داشته، اما مشخص نیست آیا دو آزمایش هفته گذشته هم شامل اینگونه نظارت‌ها می‌شده است یا خیر.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала