دانشمندان: گوشی همراه و کامپیوتر مغز انسان را زباله دان می‌سازد

© Photo / Pixabay/GeraltМозг человека
Мозг человека - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی ازدانشمندان در پی یک مطالعه اعلام نموده اند که استفاده بیش از حد کامپیوتر و تلفن همراه مغز انسان را به زباله دانی مبدل می کند.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از Nikkei Style،تیمی از دانشمندان جاپان در طی یک مطالعه معتقد شده اند که استفاده بیش از حد از گوشی های همراه و کامپیوتر می تواند به خستگی مفرط مغز منجر شود . این امر به گفته دانشمندان افسردگی و زوال عقل را بدنبال خواهد داشت.

ایومی اوکومورا متخصص اعصاب و رئیس کلینیک «اوکومورا»، اعلام نمود که در این اواخر تعداد موارد ابتلا به «زوال عقل» افزایش داشته است.

 

خواب های مان چه حکایت میکنند - اسپوتنیک افغانستان
مغز درخواب خاطرات غیرضروری را پاک می‌کند

وی در این باره گفت:« این بیماری فقط افراد مسن را مبتلا نمی کند. بلکه گروه سنی بین 30 تا 60 سال را دربرگرفته است. زیرا همانا آنها بیش از دیگران از گوشی و کامپیوتر استفاده می کنند و مغز آنها با خبرهای زیاد انباشته می شود که بخودی خود به خستگی مغز منجر می گردد. زیرا مغر قادر نخواهد بود این همه اطلاعات را پردازش کند و به زباله‌دان مبدل می شود».

برای دوری از این وضعیت، پزشکان توصیه می کنند به مغز استراحت داده شود و زمان استفاده از گوشی و کامپیوتر کاهش یابد و کاربران خواب خوبی داشته باشند.  15 دقیقه خواب کوتاه در نیمه روز بسیار مفید است.

قبلا اعلام شده بود که کاربرد گوشی و گجت های هوشمند به خشکی چشم و نزدیک بینی منجر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала