پیشنهاد اردوغان به پوتین در مورد منابع نفتی سوریه

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد اردوغان به پوتین در مورد منابع نفتی سوریه
 پیشنهاد اردوغان به پوتین در مورد منابع نفتی سوریه    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ‌جمهور ترکیه تصریح کرده که به همتای روس خود پیشنهاد داده است که آنکارا و مسکو به طور مشترک مدیریت و اداره میدان‌های نفتی «دیرالزور» سوریه را برعهده بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور ترکیه در جمع خبرنگارانی که وی را در مسیر بازگشت از بلژیک در هواپیما همراهی می‌کردند، گفت که پوتین در حال بررسی این پیشنهاد وی است.

اردوغان ادامه داد که پیشنهاد اداره میدان‌های نفتی دیرالزور توسط روسیه و ترکیه را در حین دیدار پنجشنبه هفته گذشته با پوتین در مسکو مطرح کرده است و احتمالاً پیشنهاد مشابهی را به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بدهد.

بنا به گفته این مقام ترکیه، روسیه و ترکیه می‌توانند به جای «تروریست‌هایی» که در حال حاضر کنترل میدان‌های نفتی دیرالزور را برعهده دارند، اداره این میدان‌ها را به دست گیرند.

وی تصریح کرد: «دیرالزور قلمرو دیگری با ذخایر نفتی است. در این استان، تروریست‌ها، از منابع نفتی بهره‌برداری می‌کنند. آمریکا نیز طرح‌ها و برنامه‌های خود را در اینجا دارد. من به آقای پوتین پیشنهاد کردم که اگر آنها از نظر مالی پشتیبانی کنند، می‌توانیم کارهای مربوط به قرارداد انجام کار را پیش ببریم».

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه  - اسپوتنیک افغانستان
خواست اردوغان از پوتین در تأمین صلح در ادلب

اردوغان در ادامه تصریح کرد که که پوتین بعنوان یک احتمال، به این پیشنهاد پاسخ مثبت داده است و «اگر چنین گامی برداشته شود، می‌توانم پیشنهاد مشابهی را به ترامپ بدهم».

با این حال، مسکو تاکنون در خصوص چنین پیشنهاد رئیس‌جمهور ترکیه اظهارنظر نکرده است اما پیش از این، مقام‌های روس به طور مداوم، از هرگونه تلاش کشورهای دیگر برای نقض تمامیت ارضی سوریه یا غارت منابع این کشور انتقاد کرده بودند.

 پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه واشنگتن را به تلاش برای تجزیه قلمروهای شرق سوریه به منظور تشکیل یک شبه‌دولت در این منطقه مورد انتقاد قرار داد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала