کاخ سفید: ترامپ تست کرونا نداده است

© REUTERS / Carlos Barriaکاخ سفید: ترامپ تست کرونا نداده است
کاخ سفید: ترامپ تست کرونا نداده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور آمریکا با وجود ارتباط نزدیک با افراد مشکوک به کرونا، تا هنوز آزمایش مربوط به ابتلا به بیماری را نداده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Reuters  به دنبال آنکه دست‌کم دو نماینده آمریکایی خودشان را قرنطینه کردند، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا تست کروناویروس نداده است.

استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید دوشنبه گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تست کووید-۱۹ نداده است، زیرا نه تماس طولانی‌مدت با بیماران مبتلا شده به ویروس کرونا  COVID-19 داشته و نه هیچگونه علائمی دارد. وضعیت سلامت ترامپ عالی است و پزشک او از نزدیک مراقب اوست.

تشخیص کرونا ویروس در یکی از اشتراک‌کنندگان سخنرانی ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
تشخیص کرونا ویروس در یکی از اشتراک‌کنندگان سخنرانی ترامپ

سخنگوی کاخ سفید در حالی دراین مورد صحبت کرده که گفته می‌شود ترامپ با افرادی دست داده که پیشتر با چند تن از مبتلایان به ویروس کرونا در ارتباط نزدیک بوده اند. ترامپ روز جمعه با داگ کالینز، نماینده جمهوری خواه جورجیا دست داد که اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

اما مقامات کاخ سفید می‌گویند ترامپ در رعایت موارد بهداشتی در خصوص بیماری کرونا دقت می‌کند با این حال ارتباط نزدیک او با قانونگذارانی که اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، می‌تواند تهدیدی فزاینده برای ابتلای بسیاری از مقامات ارشد دولتی آمریکا به این ویروس از طریق ترامپ باشد.

بنا به اعلام مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز 700 نفر گذشت و 26 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. بنا بر گزارش‌های رسمی، بیش از نیمی از ایالت‌های این کشور موارد ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرده‌اند. جالب آنکه در واشنگتن نیز موارد ابتلا گزارش شده است. ترامپ در پاسخ به اینکه نگران کرونا در چند مایلی کاخ سفید است یا خیر، گفت اصلا نگران این مسئله نیست.

ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و از آن زمان تاکنون به بیش از 109 کشور و قلمرو در سراسر جهان انتشار کرده و ده‌ها هزار نفر را مبتلا ساخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала