کرزی: سیاست تحقیرآمیز آمریکا در برابر مردم افغانستان منجر به وضعیت کنونی شد

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان
حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی به اعلامیه‌ی شب گذشته وزارت خارجه‌ی امریکا واکنش تند نشان داده و گفته است در صورتی که امریکا «حقیقتا» خواهان حل بحران بوجودآمده می‌بود، می‌توانست با اقدام سازنده و به‌موقع پیش از برگزاری مراسم تحلیف، مانع تفرقه و بی‌ثباتی سیاسی ناشی از آن شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، حامد کرزی، رئیس ‌جمهور پیشین کشور گفته است که وضعیت نگران کننده کنونی نتیجه‌‌ای سیاست و عملکرد تحقیرآمیز و تفرقه اندازی ایالات متحده آمریکا در برابر مردم افغانستان است.

آقای کرزی به اعلامیه‌ی اخیر وزارت خارجه‌ی آمریکا واکنش تند نشان داده و گفته است در صورتی که آمریکا «حقیقتا» خواهان حل بحران بوجودآمده می‌بود، می‌توانست با اقدام سازنده و به موقع پیش از برگزاری مراسم تحلیف، مانع تفرقه و بی‌ثباتی سیاسی ناشی از آن شود.

حامد کرزی همچنان در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که او در چند ماه اخیر در تمامی ملاقات‌هایی که با مقام‌های آمریکایی به‌ویژه زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی آن کشور برای صلح افغانستان داشته، نگرانی عمیق خود را از عدم صداقت و شفافیت عملکرد آمریکا در مورد چگونگی پیشبرد روند انتخابات و بخش‌هایی از روند صلح ابراز کرده است.

آقای کرزی نوشته است: «…به تکرار تأکید نموده‌ام که باید نتیجه‌ی انتخابات و گفت‌وگوهای صلح منتج به تحکیم وحدت ملی و سلامت کشور شده و همچنین باعث ثبات و ایجاد یک حکومت مشروع و مقتدر ملی گردد.»

استقبال حامد کرزی از امضای توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
استقبال حامد کرزی از امضای توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان

زئیس جمهور پیشین در ادامه نوشته است که وضعیت کنونی ایجاب می‌کند که مردم افغانستان با اتحاد و هشیاری در خنثی کردن «دسیسه‌های خارجی» که سلامت، ثبات و وحدت ملی کشور را تهدید می‌کند، یکجا موقف گیری کرده و کشور را نجات دهند.

اشرف غنی روز گذشته در ارگ مراسم تحلیف ریاست جمهوری برگزار کرد. همزمان با او، عبدالله عبدالله نیز در قصر سپیدار مراسم تحلیف برگزار کرد.

پس از آن، وزارت خارجه‌ی امریکا شب گذشته در اعلامیه‌ای گفت که واشنگتن با هر گونه اقدام برای ایجاد دولت موازی و هرگونه استفاده از زور برای حل اختلافات سیاسی «شدیدا» مخالف است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала