اظهار نظر پوتین درباره تمدید دوره ریاست جمهوری

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد را تعلیق کرد
پوتین  پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد را تعلیق کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه در برابر نمایندگان دومای دولتی کشورش سخنرانی نمود.

به گزارش اسپوتنیک،ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ، ضمن اظهار نظر در مورد پیشنهاد برای تمدید مدت تصدی رئیس جمهور فعلی، گفت که انتخابات غیرقابل جایگزین"بدون الترناتیو" لازم نیست ، بلکه روند انتخابات  باید باز و رقابتی باشد.

رئیس جمهور روسیه اعمال هرگونه تغییر و رفع محدودیت مدت زمان ریاست جمهوری در قانون اساسی را غیر ضروری خواند.

 ولادیمیر پوتین تأکید کرد: محدودیت در دفعات انتخاب یک فرد در سمت ریاست جمهوری برای روسیه ارجحیت داشته و تضمینی برای تغییر قدرت بوده و در غیر این صورت وضعیت غیرقابل قبول و حتی فاجعه آمیزی برای این کشور رخ خواهد داد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت: ثبات در کشور ممکن است اهمیت بیشتری داشته باشد و این امر باید در اولویت باشد، به ویژه هنگامی که کشور هنوز هم بسیاری از مشکلات را در پیشرو دارد.

وی یادآور شد که تعداد نامحدود دفعات ریاست جمهوری برای یک فرد، مسئله‌ای غیرعادی نیست و در بسیاری از کشورها چنین محدودیتی وجود دارد. 

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که وی به هیچ وجه قصد ندارد برای تمدید دوره ریاست جمهوری خود، به دنبال ایجاد یک سیستم غیرقابل قبول قدرت برای روسیه باشد.

 پوتین در اخیر گفت: من نمی‌خواهم و قصد هم ندارم تا برای گسترش اختیاراتم، چنین سیستم قدرت دولتی را در روسیه ایجاد کنم که برای کشور ما غیرقابل قبول بوده و اثرات مخربی در پی داشته باشد.

با این حال، پوتین ادامه داد: بعد از اینکه حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور ثبات و بلوغ داخلی را بدست آوردند، وقتی دولت قدرتمندتر شود و سخت تر از خارج آسیب پذیر شود، مطمئناً احتمال تغییر قدرت به پیش می رود. رئیس جمهور توضیح داد: برای پویایی توسعه کشور لازم است.

پوتین در پایان گفت: بنابراین، من معتقدم با این وجود برداشتن محدودیت در مدت زمان ریاست جمهوری در قانون اساسی امری نا مناسب است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала