برای جلوگیری از ویروس کرونا استعمال قلیان در کشورهای خلیج فارس ممنوع شد

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر برای جلوگیری از ویروس کرونا استعمال قلیان در کشورهای خلیج فارس ممنوع شد
برای جلوگیری از ویروس کرونا استعمال قلیان در کشورهای خلیج فارس ممنوع شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر صحت کشور قطر اعلام کرده است که برای جلوگیری از ویروس چینایی همه‌گیر (کرونا) استفاده قلیان ممنوع است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه قطر ممنوعیت موقت مصرف سگرت و قلیان را در تمام رستورانت‌ها و قهوه خانه‌ها در رابطه با تهدید شیوع ویروس کرونا صادر کرده است.
در اعلامیه‌ی وزارت صحت قطر آمده است: "تمام رستورانت‌ها و کافی‌ها ممنوعیت قلیان برای استعمال دخانیات تا اطلاع ثانوی به عنوان بخشی از اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با شیوع ویروس همه‌گیر چینایی ممنوع هستند."
شایان ذکر است که پیش از این کویت نیز چنین ممنوعیت را اعمال کرده بود.
استفاده قلیان در کشورهای عربی یک سنت قدیمی است و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با این حال داکتران می‌افزایند که استعمال قلیان حتی با وجود استفاده از محافظ پلاستیکی یکبار مصرف در آن، باز هم می توانند راهی برای گسترش کروناویروس باشد.
تا اکنون، 18 مورد از کرونا ویروس در قطر، عمدتا در افرادی که از ایران بازگشت کرده اند، کشف شده است. در عین حال 3.5 هزار نفر از افرادی که در تماس با بیماران بودند ، آزمایشاتی را برای حضور در این بیماری گذراندند. مقامات این امارات شهروندان 14 کشور را که مواردی از بیماری کروناویروس برای بازدید از قطر ایجاد شده بود، ممنوع اعلام کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала