مردم موبور برتری ژنتیکی دارند

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر مردم موبور برتری ژنتیکی دارند
مردم موبور برتری ژنتیکی دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مردان و زنان موبور احساساتی و حساس هستند و درد را تحمل کرده نمی توانند. افسانه های زیادی راجع به مردم موبور وجود دارد، اما ثبوت های علمی نیز در این باره موجود اند که با ژن موهای شخص خواص معین ارتباط دارند.

کارستین نیومان (Carsten Nymann) در مطلب منتشره در نشریه Illustrerad Vetenskap (سویدن) می نویسد، و جولیان مور (Julianne Moore)، و میک هاکنال (Mick Hucknall)، و دیوید کاروسو (David Caruso) و جیلیان اندرسون (Gillian Anderson) ، همه آنها باید یک یادداشت تشکری را به ژن کوچک به نام MC1R ارسال کنند.

همین ژن بود که به بازیگران موبور در درخشیدن در صحنه و روی پرده های سینما کمک نمود.

اما شاید MC1R نه تنها روی رنگ مو تأثیر بگذارد. این امر توسط تعدادی از تحقیقات در مورد خصوصیات افراد دارای موی بور مشهود است.

مردم با موی بور غذاهای تند را بهتر تحمل می کنند

آنها می گویند که افراد دارای موهای بور از دیگران بدتر هستند و این که (احتمالاً به همین دلیل) اغلباً به مقدار زیاد بیهوشی نیاز دارند.

اما در سال 2012، مطالعات پوهنتون آلبورگ دنمارک نشان داد که اشخاصی با موی بور فقط به انواع خاصی از درد، به طور مثال، درد دندان یا مربوط به سرمای غیرمعمولی واکنش شدید نشان می دهند.

آیا افراد با موی بور میتوانند درد را بهتر تحمل کنند؟

ژن MC1R که مسوول موهای بور است، در بدن فعالیت های مختلف، از جمله تعیین نحوه پاسخ مغز به درد، انجام میدهد. تعدادی آزمایشات نشان داده که افراد دارای موی بور نسبت به درد ناشی از سرما حساس تر اند، اما در مقابل سوختگی ناشی از گرما حساسیت کمتر از خود نشان می دهند.

علاوه بر این، افراد با موی بور به مشکل در بیهوشی فرو میروند، همچنین به داروهای مسکن بیشتری نیاز دارند.

در مورد تزریقات، فشار و غذاهای تند سوزان، برعکس، افراد موبور نسبت به سایر افراد پایدار هستند.

شاید افراد موبور از دیگران باهوش تر باشند

طبق گفته دانشمندان دنمارکی، ژن MC1R همچنین به همراه گروپهای فرعی  MC2R، MC3R  و MC4R در اجرای وظایف مرکزی مغز دخیل است.

ممکن است که این ژن حتی با هوش همراه باشد. در تحقیقات بریتانیایی-امریکایی، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که افراد موبور با احتمال چهار برابر بیشتر از سایر شهروندان در همان گروه جمعیت مدیران عامل شرکت شده اند.

مردم موبور در روی کره زمین فقط دو درصد اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала