منابع: اشرف غنی فرمان رهایی هزار زندانی طالب را صادر کرد

© Photo / ARGاشرف غنی
اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رویترز در گزارشی نوشت که رئیس جمهور غنی، فرمان رهایی یک هزار زندانی طالب را از بهر زمینه سازی برای آغاز مذاکرات صلح با این گروه، صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز به استناد از منابع دولتی افغانستان  اعلام کرده که که اشرف‌غنی؛ رییس جمهور در این هفته 1000زندانی گروه طالبان را از زندان‌های افغانستان آزاد می‌کند. این فرمان امروز صادر می‌شود و شامل آزادی هزار تا 1800 زندانی طالبان می‌شود که مدت حبس شان تمام شده و یا سالمند می‌باشند.

خبرگزاری رویترز از قول منابع‌ رسمی دولت افغانستان گزارش داده است که این بخشی از توافق آقای غنی با خلیلزاد در رابطه به انجام مراسم تحلیف و حمایت ایالات متحده از افغانستان است.

 اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در سخنرانی دیروز خود به این فرمان اشاره کرد و گفت: "رهایی زندانیان طالبان به امنیت مردم و تأمین صلح مرتبط است. در این خصوص فردا یک فرمان صادر خواهم کرد که جزئیات این پروسه در آن شامل باشد. خوشبختانه به یک چوکات دست یافته ایم که در بدل رهایی زندانیان کاهش قابل ملاحظه در خشونت رونما می‌شود."

اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
غنی: در مذاکرات با طالبان قانون اساسی و جمهوریت خط سرخ ماست

طالبان خواهان آزادی زندانی های شان پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی اند. از این موضوع در توافق صلح میان آمریکا و طالبان نیز یاد شده‌است.

اشرف‌غنی پیش از این با هرگونه آزادی زندانیان گروه طالبان پیش از آغاز مذاکرات مخالفت کرده‌ و گفته‌بود که حکومت افغانستان تعهدی نسبت به آزادی این زندانیان ندارد.

او صلاحیت آمریکا در معامله با طالبان بر آزادی زندانیان آن گروه از زندان‌های دولت افغانستان را نیز صریحا زیر سؤال برده‌بود.

گفتگوهای زلمی خلیلزاد با اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله روز یکشنبه پس از آن آغاز شد که هردو برای انجام مراسم تحلیف اعلام آمادگی کردند. این گفتگوها برای متقاعد ساختن دوطرف به انجام یک مراسم تحلیف و تشکیل دولت فراگیر انجام شد و تا پس از چاشت دوشنبه ادامه پیدا کرد؛ اما در نهایت، نتیجه‌ای در پی نداشت و هردو تحلیف انجام شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала