نگرانی مجلس سنا از مشکلات سیاسی میان ارگ و سپیدار

© Photo / ارگپارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان
پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنا ضمن تاکید بر حل مشکلات سیاسی میان ارگ و قصر سپیدار می‌گوید که دو تحلیف زنگ خطر تجزیه افغانستان را به صدا در آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، سناتوران در نشست عمومی امروز سه‌شنبه (20 حوت) تاکید کردند که رئیس جمهور غنی و آقای عبدالله باید اختلافات سیاسی شان را کنار گذاشته و برای تامین صلح در کشور یکجا تمرکز کنند.

محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس می‌گوید، در کنار این‌که بحران ناشی از چالش سیاسی و امنیتی در افغانستان به اوج رسیده، مداخلات خارجی، جنگ، فساد و فقر ناشی از این اختلافات سیاسی در کشور بیداد می‌کند و مردم امیدوار اند که آقای غنی و عبدالله تنها به ارگ و سپیدار فکر نکرده و به افغانستان فکر کنند.

آقای ایزدیار گفت: "تحلیف جداگانه دو تیم انتخاباتی زنگ خطر چندپارچگی و تجزیه افغانستان را به صدار درآورده است و ما مجبوریم صدای اکثریت خاموش را بلند کنیم و از آقای غنی و عبدالله بخواهیم که تصمیم عاقلانه و دور اندیشانه بگیرند؛ زیرا کنار آمدن و گذشت تنها راه بیرون رفت از بحران کنونی در کشور است."

مولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
طالبان به غنی و عبدالله: به جای برگزاری دو تحلیف به ختم جنگ متمرکز شوید

معاون اول مجلس سنا هشدار داد، در غیر آن وضعیت از کنترل آقای غنی و عبدالله بیرون شده و زمینه سوء استفاده برای دشمنان مردم افغانستان، مافیا و قدرت طلبان دیگر فراهم خواهد شد و آنگاه ندامت سودی نخواهد داشت.

عبدالرحیم حسنیار دیگر عضو سنا نیز گفت: "عدم ثبات سیاسی افغانستان بر خانواده‌های غنی و عبدالله هیچ اثری نمی‌گذارد و این مردم است که با برگزاری دو مراسم تحلیف خواب از چشمان شان گرفته شده است؛ و اگر این بحران مدیریت نشود نه امریکا، نه روسیه و نه کشورهای همسایه، هیچ کدام به درد مردم نخواهند خورد."

فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا گفت: "پس از انجام مراسم تحلیف چالش انتخابات ختم است و رییس جمهور غنی همانطوری که دیروز وعده داد باید حکومت همه شمولی را تشکیل دهد تا مورد تایید همه جناح‌های سیاسی و مردم افغانستان باشد."

آقای مسلم‌یار افزود که آقای غنی و داکتر عبدالله باید به موضوعات بزرگ‌تر که صلح است رسیدگی کرده و با حل مشکلات شان به منافع ملی افغانستان بیاندیشند.

سناتوران در مجلس سنا تاکید کردند که سیاسمتداران افغان به ویژه آقای غنی و آقای عبدالله از منافع و قدرت شخصی خود بگذرند و در تفاهم  با همدیگر به موفقیت در روند صلح تمرکز کنند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала