شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از 700 تن فراتر رفت

© AP Photo / Xiong Qi / Xinhua شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از 700 تن فراتر رفت
 شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از 700 تن فراتر رفت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که ویروس کرونا در در 35 ایالت آمریکا ثبت شده است؛ شمار مبتلایان به این ویروس کشنده در ایالات متحده به 722 تن رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی CNN اعلام کرد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 722 نفر و شمار قربانیان آن نیز به 26 نفر افزایش یافت.

این در حالی است که ویروس کرونا در 35 ایالت از 50 ایالت آمریکا مشاهده شده است.

در همین حال  مقام‌های آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند که آمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 600 نفر رسید و 21 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند که 18 مورد از آن در ایالت واشنگتن، دو مورد در ایالت فلوریدا و یک مورد در ایالت کالیفرنیا بوده است.  

 حمام باسرگین گاو برای مقابله با کرونا در هند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
حمام با"سرگین گاو" برای مقابله با کرونا در هند + ویدیو

سرعت شیوع بیماری کرونا در آمریکا در هفته گذشته ناگهان افزایش یافته به طوری که روز شنبه 117 نفر و روز گذشته 107 نفر مبتلا شدند  

شیوع کرونا همچنین حاشیه‌های سیاسی و هراس میان مقام‌های آمریکا نیز در پی داشته است.  

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری با تشریح اقدامات دولتش در مبارزه با این ویروس گفت: «ما هنوز تصمیمی مبنی بر اعمال محدودیت برای مسافرت و جابه جایی افراد در ایالت‌ها اتخاذ نکرده ایم. با این حال برای کمک به کسانی که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند با کنگره رایزنی خواهیم کرد».

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان به بیش از 114 هزاز و 422, نفر رسید. این در حالی است که تاکنون بیش از 4000 نفر نیز در کشور های مختلف جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری «Covid-19» از دست داده‌اند.

گفتنی است که اواخر سال 2019 شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین آغاز شد و هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است. چین با اعلام اینکه توانسته است رشد سریع این ویروس را متوقف کند، ولی با اختلاف فاحشی نسبت به سایر نقاط جهان و با بیش از 80 هزار مبتلا به ویروس کرونا، همچنان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала