تلاش خلیلزاد برای جلب توافق غنی و عبدالله مبنی بر ایجاد یک حکومت فراگیر

© AP Photo / Jacquelyn Martin تلاش خلیلزاد برای جلب توافق غنی و عبدالله مبنی بر ایجاد یک حکومت فراگیر
  تلاش خلیلزاد برای جلب توافق غنی و عبدالله مبنی بر ایجاد یک حکومت فراگیر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان می گوید که بیشتر هفته گذشته را صرف تلاش برای توافق رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله در مورد تشکیل یک حکومت جامع و فراگیر نموده و به کمکش ادامه خواهد داد.

زلمی خلیلزاد شب گذشته(دوشنبه، ۱۹حوت) در توییتر اش نگاشته است: بیشتر هفته گذشته را تلاش کرده که رئیس جمهور محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله در مورد حکومت جامع و فراگیر توافق کنند.

 نماینده ویژه امریکا برای افغانستان گفته است: "هر دو رهبر در اظهارات شان واضح نمودند که برای پایان بخشیدن به بحران سیاسی، برای گفتگو آماده اند، و صلح و آشتی اولویت دارد".

آقای خلیلزاد افزوده که اعلام رئیس جمهور غنی درباره اینکه فرمانی را صادر خواهد کرد تا زمینه برای تبادله شمار قابل ملاحظه زندانیان مهیا می‌کند و "تیم مذاکره کننده ملی با حمایت گسترده را رهبری خواهد کرد، سبب ایجاد تحرک بسوی مذاکرات بین‌الافغانی می‌گردد".

این اظهارات زلمی خلیلزاد در حالی مطرح می شود که تلاش های او در یک هفته گذشته تا کنون برای ایجاد حکومت مشترک میان عبدالله و غنی بی نتیجه بوده است روز گذشته غنی در ارگ و عبدالله در سپیدار به صورت همزمان تحلیف انجام دادند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در ۲۹ دلو، محمد اشرف غنی را برنده انتخابات اعلام کرد، اما آقای عبدالله آن را "نتیجه تقلبی" خواند و خودش اعلام پیروزی کرد و گفت "حکومت همه‌شمول" تشکیل می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала