دومای دولتی روسیه اصلاحات در قانون اساسی را تصویب کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر دومای دولتی روسیه اصلاحات در قانون اساسی را تصویب کرد
دومای دولتی روسیه اصلاحات در قانون اساسی را تصویب کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دومای دولتی روسیه اصلاح قانون اساسی در مورد ریاست جمهوری را تصویب کرد که بر اساس آن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور می‌تواند بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان دومای روسیه روز چهارشنبه با 383 رای موافق، بدون هیچ رای مخالف و 43 رای ممتنع به اصلاح قانون اساسی این کشور رای دادند. بیست و چهار نفر از نمایندگان نیز در جلسه رای گیری دوما غایب بودند.

نمایندگان دومای دولتی روسیه به طور قاطع از تغییرات قانون اساسی که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فعلی این کشور امکان می‌دهد تا بار دیگر در در انتخابات آینده  ریاست جمهوری شرکت کند، حمایت کرد.

پوتین: به قانون اساسی جدید نیازی نداریم اما آوردن اصلاحات سازنده باید بررسی شود   - اسپوتنیک افغانستان
پوتین: به قانون اساسی جدید نیازی نداریم اما آوردن اصلاحات سازنده باید بررسی شود

لایحه پیشنهادی برای اصلاح قانون اساسی400 اصلاحیه های را در بر می‌گیرد و و در آن موضوعاتی همچون برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و به صفر رساندن دوره های قبلی ریاست جمهوری گنجانده شد.

دومای دولتی روسیه در دور دوم اصلاح پیشنهادی در مورد ریاست جمهوری روسیه را تصویب کرد.  

پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود در تاریخ 15 جنوری سال جاری  عنوانی مجلس فدرال تغییرات در قانون اساسی را پیشنهاد داد. در تاریخ 20 جنوری   این لایحه به دومای دولتی ارائه شد و در 23 جنوری نخستین جلسه دوما در مورد آن برگزار گردید. همه‌پرسی در مورد اصلاحات قانون اساسی برای 22 آپریل 2020 برنامه‌ریزی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала