Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لالیگایی‌ها خواهان تعطیلی رقابت‌ها

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر La Liga
 La Liga - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صبح روز سه شنبه، به باشگاه های فوتبال اسپانیا در لالیگا و دسته دوم اعلام شد که به مدت دو هفته بازی ها بدون تماشاگر برگزار خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان باعث لغو بسیاری از رویداد های ورزشی مهم شده است، که شامل تعلیق رقابت های سری آ ایتالیا می شود و در سایر لیگ ها مسابقات فعلاً پشت در های بسته و بدون حضور تماشاگران برگزار خواهند شد.

به نقل از مارکا، خاویر تباس، رئیس لالیگا تأیید کرد که در صورت دستور دولت اسپانیا، رقابت ها به حالت تعلیق در خواهد آمد. با اینحال اغلب عوامل برگزاری رقابت های لالیگا (بازیکنان، مربیان و باشگاه ها) تمایلی به برگزاری بازی ها بدون حضور تماشاگران ندارند.

در بیانیه انجمن فوتبالیست های اسپانیا (AFE) آمده است:

 "عدم حضور هواداران، به این معنی نیست که هیچ خطری وجود نخواهد داشت. ما نیاز به جلوگیری از تجمعات گسترده را به خاطر کاهش ریسک شیوع ویروس درک می کنیم اما این ریسک با غیبت هواداران در بازی ها به طور کامل از بین نمی رود. علاوه بر این، برگزاری بازی ها به صورت عادی پشت در های بسته به مدت چند هفته حس مسابقات ورزشی را از بین می برد."

دنیس سوارز، هافبک تیم سلتاویگو هم از طریق شبکه های اجتماعی در پیامی عنوان کرد:

 "تأمل: ما برای هواداران بازی می کنیم. آیا بدون آنها فوتبال معنایی دارد؟"

 ماریو سوارز، هافبک تیم رایو وایکانو هم به حمایت از بیانیه انجمن فوتبالیست ها پرداخت و گفت:

"شرکت در مسابقات ورزشی، بخصوص فوتبال، هیچ معنایی ندارد. بازی پشت در های بسته با روح فوتبال همخوانی ندارد. سلامتی در اولویت است اما آیا سفر به شهر های دیگر (با هواپیما، قطار،...) برای برگزاری بازی ها هیچ خطری ندارد؟ اگر وضعیت خیلی جدی است، لیگ را تعطیل کنید."

باشگاه اوساسونا، دیگر تیم لالیگایی هم با انتشار بیانیه ای گفت:

 "اگرچه تعلیق لیگ در حال حاضر مطلوب است، اما باشگاه مجبور است با نگرشی مسئولانه پایبند تصمیماتی که از سوی دولت گرفته می شود، باشد."

ویکتور فرناندز، سرمربی تیم رئال ساراگوسا هم به صراحت گفت:

 "اولاً فوتبال ورزشی است که در آن تماس وجود خواهد داشت، بنابراین خطر شیوع ویروس بسیار بالاست. به نظرم نادیده گرفتن فوتبالیست ها مضحک است. آنها سرفه می کنند، آب دهان پرت می کنند، با هم برخورد می کنند، و در این شرایط خطر شیوع ویروس بسیار بالا می رود. دوماً فوتبال یک نمایش است. شور و احساس در آن جریان دارد. بازی بدون حضور تماشاگران ناراحت کننده و پوچ است. این نوعی بی احترامی به هواداران محسوب می شود. مناسب ترین اقدام تعلیق لیگ تا زمانی است که همه چیز به حالت عادی برگردد."

رئال اویدو، لاس پالماس و دپورتیوو لاکرونا هم خواستار تعطیلی لیگ ها تا اطلاع ثانوی شدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала