هشدار نسبت به افزایش شیوع ویروس کرونا در ولایت هرات

© REUTERS / Murad Sezerهشدار نسبت به شیوع یروس کرونا در ولایت هرات
هشدار نسبت به شیوع یروس کرونا در ولایت هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس صحت هرات می گوید که روزانه حداقل هزار شهروند کشور از گذرگاه اسلام قلعه وارد هرات می شوند، ممکن است که شماری از این بازگشت کنندگان به ویروس کرونا مبتلا باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار،عبدالحیکم تمنا، رئیس صحت عامه هرات می گوید که دستگاه تب‌سنجی که برای تشخیص افراد در مرزها از آن استفاده می شود، ویروس کرونا را شناسایی نمی کند و ممکن است پس از چند روز علایم بیماری در وجود شهروندان بازگشت کننده دیده شود.

شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا از مرز 12 هزار نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا از مرز 12 هزار نفر گذشت

به گفته آقای تمنا، در مورد فوق‌العاده بودن وضعیت گفته است: " ما مردم عادت داریم تا به چشم نبینیم، باور نمی‌کنیم. وقت آن رسیده که قبل از این‌ که ببینیم تعداد زیادی مبتلا شده‌اند و مردند، برای پیشگیری از آن روز اقدام کنیم".

آقای تمنا در مورد فوق‌العاده بودن وضعیت گفته است: "ما مردم عادت داریم تا به چشم نبینیم، باور نمی‌کنیم. وقت آن رسیده که قبل از این‌که ببینیم تعداد زیادی مبتلا شده‌اند و مردند، برای پیشگیری از آن روز اقدام کنیم".

اداره مهاجرین و عودت کنندگان هرات می گوید که اکثریت شهروندان کشور از ترس مبتلا شدن به ویروس کرونا در ایران به کشور بازگشت می کنند و این زنگ خطر جدی برای حکومت و مردم است.

عبدالقیوم رحیمی والی هرات نیز با ابراز نگرانی از وضعیت موجود می گوید که صلاحیت بستن مرز اسلام قلعه در اختیار اداره محلی نیست.

مسئولان صحی هرات از بازگشت کنندگان خواسته که بخاطر جلوگیری از شیوع و انتقال این ویروس حداقل برای چهارده روز در خانه بمانند و در صورت داشتن علایم ویروس به مراکز صحی مراجعه کنند.

نگرانی از شیوع ویروس کرونا در حالی بالا گرفت که وزارت صحت آمار مبتلایان به این ویروس را هفت تن اعلام کرد. وزارت صحت تائید می کند تمامی افراد مبتلا به این ویروس از ایران برگشته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала