دانشمندان: کرونا ویروس یک بیماری مزمن خواهد شد

© REUTERS / Kim Kyung-Hoon دانشمندان: کرونا ویروس یک بیماری مزمن خواهد شد
 دانشمندان: کرونا ویروس یک بیماری مزمن خواهد شد   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تن از دانشمندان روسیه پیش بینی نموده که بیماری ناشی از کرونا ویروس احتمال دارد به یک بیماری مزمن مبدل شود.

به گزارش اسپوتنیک، گروهی از دانشمندان اظهار داشته اند كه بیماری کرونا ویروس COVID-19 احتمال دارد از حالت فعال به مزمن برود. این فرضیه مبتنی بر شواهد موارد عفونت مجدد است که طی چند ماه گذشته در چین گزارش شده است.

پاول ولچکوف ، رئیس آزمایشگاه مهندسی ژنوم انستیتوی فیزیک فنی مسکو (MIPT) به خبرنگاران اعلام کرد مطالعات دانشمندان درباره ویروس کرونا (COVID-2019) نشان می دهد که این عفونت می تواند به یک بیماری مزمن تبدیل شده و به شکل نهان در بدن انسان حفظ شود.

 کرونا جان 200 سرباز کوریای شمالی را گرفت  - اسپوتنیک افغانستان
کرونا جان 200 سرباز کوریای شمالی را گرفت

به گفته این متخصص، ویروس می تواند به صورت پنهان مدت زیادی باقی بماند ، زیرا سیستم ایمنی بدن انسان آن را در مرحله حاد تحت کنترل کامل نگرفته است. فرضیه دیگر متخصصان روسی این است که ویروس جدید با سرعتی زیاد جهش می یابد و بدن افراد بیمار به سادگی وقت لازم برای تولید آنتی بادی برای این ویروس را ندارد، بنابراین دوباره بیمار می شوند. همچنین مواردی بیماری احتمال دارد به دلیل اشتباه در تست باشد.

علائم بیماری:این بیماری عمدتا با تب،خستگی و سرفه خشک بروز می یابد تعداد کمی از بیماران نیز علائمی مانند گرفتگی بینی،آبریزش بینی و اسهال دارند.همچنین در برخی از بیماران فقط تب و خستگی خفیف(و غیره)بروز پیدا می کند بیمارانی که این بیماری در آنها شدت می یابد،پس از گذشت یک هفته دچار مشکل تنفسی می شوند.

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان به بیش از 114 هزار و 422, نفر رسید. این در حالی است که تاکنون بیش از 4000 نفر نیز در کشور های مختلف جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری «Covid-19» از دست داده‌اند.

ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و از آن زمان تاکنون به بیش از 109 کشور و قلمرو در سراسر جهان انتشار کرده و ده‌ها هزار نفر را مبتلا ساخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала