امارات پنج هزار تن سلاح و مهمات برای خلیفه حفتر فرستاد

© REUTERS / Goran TomasevicЛивийские военные, лояльные новому правительству, изучают позиции боевиков ИГИЛ в западной части города Сирт перед сражением
Ливийские военные, лояльные новому правительству, изучают позиции боевиков ИГИЛ в западной части города Сирт перед сражением  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت امارات از آغاز جنوری گذشته پنج هزار تن سلاح برای شبه نظامیان خلیفه حفتر جنرال بازنشسته لیبیا ارسال کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گاردین می نویسد: براساس گزارشات سیستم رهگیری پروازهای هوایی که این روزنامه به آن دسترسی یافته است، به احتمال زیاد امارات این محموله های سلاح را در قالب بیش از یکصد پرواز از پایگاه های نظامی خود در امارات یا پایگاه نظامی تحت مدیریت امارات در اریتره به لیبیا منتقل کرده است.

حفتر: در صورت بیرون شدن مزدوران و ارتش ترکیه از لیبیا جنگ را متوقف می کنم - اسپوتنیک افغانستان
حفتر: در صورت بیرون شدن مزدوران و ارتش ترکیه از لیبیا جنگ را متوقف می کنم

براساس گزارش این روزنامه، این محموله ها از طریق طیارات ترانسپورتی اجاره‌ای که در میدان هوائی نزدیک شهر بنغازی لیبیا مقر اصلی حفتر یا در غرب مصر فرود آمده‌اند، منتقل شده‌اند و با این کار، ممنوعیت صادرات سلاح برای طرف های لیبیا نقض شده است.

گاردین نوشت که دقیقا نمی داند که داخل این محموله ها چیست اما چه بسا حاوی توپ های سنگین در کنار سایر مهمات و سلاح ها باشد.

این روزنامه خاطرنشان کرد: اخیرا شهر طرابلس لیبیا با توپ های دوربرد هدف حمله قرار گرفت.

گاردین به نقل از کارشناسان نوشت: این محموله ها ممکن است همچنین حاوی دستگاه های تخنیکی ارتباطات و مخابرات و قطعات احتیاط و تجهیزات اساسی و سایر مواد غیرکشنده لازم برای نبرد باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала