شیوع کرونا؛ ترامپ ورود مسافران از اروپا به امریکا را برای یک ماه ممنوع کرد

© REUTERS / JONATHAN ERNSTشیوع کرونا؛ ترامپ ورود مسافران از اروپا به امریکا را برای یک ماه ممنوع کرد
شیوع کرونا؛ ترامپ ورود مسافران از اروپا به امریکا را برای یک ماه ممنوع کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا گفت که برای مهار ویروس کرونا از تاریخ 13 مارچ ورود مسافران از اروپا به امریکا را به مدت 30 روز ممنوع است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، اعلام کرده است که برای مهار ویروس کرونا، تمام سفرها از اروپا به امریکا را از 13 ماه روان برای یک ماه متوقف می‌کند.

او گفت: قوانین جدید از نیمه شب جمعه اجرا می‌شود.

با افزایش موارد ابتلا به کرونا اوضاع در امریکا بدتر خواهد شد  - اسپوتنیک افغانستان
با افزایش موارد ابتلا به کرونا اوضاع در امریکا بدتر خواهد شد

این منع شامل بریتانیا نمی‌شود در حال که حداقل 460 مورد کرونا در بریتانیا شناسایی شده است.

به گفته رئیس‌جمهور ترامپ، استثنائات برای آن امریکایی‌های اعمال می‌شود که به دقت آزمایش شده‌اند و به آنها اجازه ورود داده خواهند شد.

وی افزود: تجارت و کالاهای گسترده (ورود به امریکا) شامل این قانون نیست.

او اتحادیه اروپا را متهم کرد که نتوانسته به اندازه کافی از گسترش شیوع کرونا جلوگیری کند «اتحادیه اروپا نتوانسته از اقدامات احتیاطی مشابه (امریکا) استفاده کند و سفر از چین و سایر کشورهای آلوده به کرونا را محدود کند».

به گفته وی، امریکا «اقدامات بی‌سابقه‌ای» را برای مهار شیوع ویروس کرونا به ویژه ممنوعیت سفر از چین انجام داد. وی آن را «تهاجمی‌ترین و جامع ترین اقدامات کنترول ویروس خارجی در تاریخ مدرن» نامید.

ترامپ می‌گوید: «من یقین دارم که با چین اقدامات سختگیرانه ما تهدید را برای شهروندان خود به میزان قابل توجهی کاهش خواهیم داد و در نهایت این ویروس را شکست خواهیم داد».

یادآوری می‌کنیم که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز 125 هزار نفر عبور کرده است که از این میان، یک هزار  نفر از مبتلایان در امریکا هستند که 28 نفر آنها جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала