عراق و کویت هم قیمت فروش نفت خود را کاهش دادند

© Fotolia / marrakeshhعراق و کویت هم قیمت فروش نفت خود را کاهش دادند
عراق و کویت هم قیمت فروش نفت خود را کاهش دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عراق و کویت همچنان از مهمترین تولید کنندگان سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک هستند این دو کشور به پیروی از عربستان سعودی هم قیمت فروش نفت صادراتی خود را کاهش دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، عراق و کویت که از تولید کنندگان برجسته سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک هستند، به پیروی از عربستان سعودی هم قیمت فروش نفت ماه اپریل خود را کاهش دادند.

سقوط دوباره قیمت نفت در بازارهای جهانی - اسپوتنیک افغانستان
سقوط دوباره قیمت نفت در بازارهای جهانی

بنابراین، عراق قیمت فروش هر بشکه نفت بصره لایت را در ماه اپریل به 5 دالر کاهش داد. در همین حال طبق گزارش بلومبرگ، شرک دولتی ایالتی بازاریابی نفتی کشور قصد دارد صادرات ماه آینده را افزایش دهد.

کویت همچنان قیمت فروش نفت اش در آسیا به 6 دالر در هر بشکه کاهش داد. این در حالیست که به همین میزان نیز اخیراً آرامکو شرکت تولیدکننده نفت عربستان سعودی فروش نفت خام به کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا را کاهش داد.

شایان ذکر است که سقوط بازارهای جهانی در برابر زمینه عدم موفقیت مذاکرات برای تمدید توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت و قصد عربستان سعودی برای افزایش شدید تولید، در حال وقوع است و که با اعمال بیشترین تخفیف در طول 20 سال به مشتریان بزرگ می دهد. قیمت نفت برنت در صبح روز 9 مارچ به 31.30 دالر در هر بشکه کاهش یافت، اما تا عصر امروز تقریباً بر روی 37 دالر تنظیم شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала