هیات «مقدماتی تماس حکومت» از قطر برگشته اند

© REUTERS / Fadi Al-Assaadهیات «مقدماتی تماس حکومت» از قطر برگشته اند
هیات «مقدماتی تماس حکومت» از قطر برگشته اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی اعلام کرد که هیات مقدماتی تماس با حکومت افغانستان که در تفاهم با ایالات متحده امریکا و پیشنهاد دولت قطر به دوحه سفر کرده بود، برگشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، این هیات شش نفره که هشت حوت به قطر سفر کرده بود، هدف از این سفر بحث روی اجندای مذاکرات بین الافغانی گفته شده بود، اما گروه طالبان گفته است که با این هیات دیدار نکرده است.

خلیل‌زاد: طالبان باید تضمن دهند که زندانیان شان پس از آزادی به خط جنگ بر نمی گردند - اسپوتنیک افغانستان
خلیل‌زاد: طالبان باید تضمین دهند که زندانیان شان پس از آزادی به خط جنگ بر نمی‌گردند

دفتر شورای امنیت ملی در مورد دیدار این هیات با اعضای دفتر سیاسی طالبان چیزی نگفته است. محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در بیستم حوت فرمان رهایی پنج هزار زندانی طالبان را صادر کرد.

در خبرنامه ای از این دفتر آمده است که هیات اعزامی به قطر با مشاور امنیت ملی و نماینده ویژه این کشور در امور  صلح، نماینده ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان و سایر مسئولان ارشد امریکایی در قطر، دیدار کرده است.

طبق اعلام این دفتر، هیأت شش نفری حکومت افغانستان با نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان، وزیر امور خارجه اندونیزیا، نماینده خاص آلمان در امور افغانستان و سفیر برلین در دوحه، نماینده ویژه ناروی در امور افغانستان و مرکز مطالعات انسانی و منازعات دوحه، نیز دیدار کرده است.

این هیات مقدماتی شامل سالم‌شاه ابراهیمی معاون شورای امنیت ملی، عبدالخاق بالاکرزی معین وزارت دولت در امور صلح، ذکیه عادلی معین وزارت عدلیه، فیض‌الله ذکی سفیر افغانستان در اندونیزیا، مولوی مظفری معین وزارت حج و اوقاف و توتاخیل رییس عمومی زندان‌ها، بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала