روسیه: جنایتکاران جنگی امریکایی در افغانستان باید محاکمه شوند

© Fotolia / kichigin19روسیه: جنایتکاران جنگی امریکایی در افغانستان باید محاکمه شوند
روسیه: جنایتکاران جنگی امریکایی در افغانستان باید محاکمه شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه از امریکا و متحدین آن می خواهد که عاملان جنایت‌های جنگی افغانستان باید محاکمه شوند.

به گزارش اسپوتنیک، در سایت وزارت امور خارجه روسیه به نقل ماریا زاخاروا، سخنگوی این وزارت‌خانه آمده است که مسکو از واشنگتن و متحدان اش خواسته است، بدون اینکه منتظر تصمیمات دادگاه بین المللی لاهه در مورد پرونده "جنایتگاران جنگی در افغانستان" باشند، مسئولیت جنایات جنگی را به دوش گیرند.

زاخاروا اظهار داشت که اخیرا دادگاه بین الملی لاهه، تصمیم به ادامه تحقیقات در مورد جنایات جنگی امریکا و متحدان آن در افغانستان گرفته است و تصمیم قبلی خویش برای تحقیقات درباره این موضوع، لغو کرده است.

عاملان حمله به دانشگاه امریکایی افغانستان شامل فهرست جنایتکاران جنگی می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عاملان حمله به دانشگاه امریکایی افغانستان شامل فهرست جنایتکاران جنگی می‌شوند

او گفت: "ما از ایالات متحده و متحدان آن می خواهیم که بدون منتظر ماندن به تصمیمات دادگاه بین المللی لاهه، عاملان جنایات جنگی را به محاکمه بسپارند، ما اطمینان داریم که این کار، باعث کاهش احساسات رادیکال‌ها در جامعه افغانستان و برای احیای سریع صلح در این کشور کمک می کند".

این در حالی است که در حملات هوایی نیروهای امریکایی و نیروهای ائتلاف غیر نظامیان زیادی مورد هدف قرار گرفتند، او افزود: "تاکنون ما نشنیدیم که عاملان کشتار غیرنظامیان به گونه درست محاکمه شوند".

این در حالی است که امروز ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی در مورد اینکه گویا ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان مبنی بر آمادگی روسیه برای فرستادن نیروی نظامی به افغانستان گفت که این گفته کاملا نادرست است، و نماینده ویژه در هیچ قالبی چنین اظهارات نداشته است، و مسکو در هیچ شرایطی برنامه برای فرستادن نیروی نظامی به افغانستان ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала