مذاکرات بین الافغانی باید در جریان 100 روز خاتمه یابد

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadمذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل
مذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خلیلزاد: باید در جریان 100 روز مذاکرات بین الافغانی ختم گردد.

 به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد نماینده خاص ایالات متحده امریکا امیدوار است که در مرحله اول خروج نیروهای امریکا از افغانستان، مذاکرات بین الافغانی بتاید ختم گردند.

مولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی کابل برای ختم جنگ با طالبان

خلیلزاد طی مصاحبه به آژانس طلوع گفت: «من شخصاً امیدوارم که مساله مذاکرات بین الافغانی در مرحله اول عودت نیروهای امریکا از افغانستان خاتمه یابد».

توافق نامه صلح که در 29 فبروی بین ایالات متحده و جنبش طالبان (در فدراسیون روسیه ممنوع است) امضا شد. به اساس آن نیروهای امریکا در ظرف 14 ماه کاملاً افغانستان را ترک خواهد کرد و در مدت 135 روز تعداد آنها از 13 هزار به 8،6 هزار نفر کاهش می یابد.

قابل ذکر است که سازمان ملل، اتحادیه اروپا، و تعدادی از کشورها افزودند که آنها همچنان قصد پشتیبانی از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان را دارند.

پیش از این در مراسمی در قطر، ایالات متحده و طالبان نخستین توافقنامه صلح را در بیش از 18 سال جنگ امضا کردند که مقررات خروج نیروهای خارجی از افغانستان را در 14 ماه و آغاز گفتگو بین افغانستان در ماه مارچ پس از توافق مبادله زندانیان فراهم می کند. ایالات متحده متعهد شده است که تعداد سربازان این کشور را به 8.6 هزار نفر کاهش دهد. مایك پومپئو وزیر امور خارجه امریکا روز پنجشنبه گفت، ایالات متحده امیدوارند كه رهبری طالبان تمام تلاش های خود را برای تکمیل توافق انجام می دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала