ارگ: گوتریش به غنی پیام شادباد به مناسبت انتخاب دوباره اش فرستاده است

© AP Photo / Seth Wenigارگ: گوتریش به غنی پیام شادباد به مناسبت انتخاب دوباره اش فرستاده است
ارگ: گوتریش به غنی پیام شادباد به مناسبت انتخاب دوباره اش فرستاده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان از ارسال پیام شادباد دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت انتخاب رئیس جمهور این کشور خبر داد.
ارگ: در بدل رهایی زندانیان باید برای مردم نوید داشته باشیم - اسپوتنیک افغانستان
ارگ: در بدل رهایی زندانیان باید برای مردم نوید داشته باشیم

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: عنوانی محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پیام تبریکیه از سوی انتونیو گوتریش سرمنشی سازمان ملل متحد به مناسبت انتخاب مجدد شان بحیث رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، مواصلت ورزیده است.

در این پیام سرمنشی سازمان ملل متحد ضمن تبریکی بخاطر انتخاب مجدد رئیس جمهور غنی، نگاشته است: خرسندم که از تعهد دوامدار ملل متحد در زمینۀ همکاری با حکومت و مردم افغانستان در راستای رسیدگی به فرصت ها و چالش های پیشرو با روحیۀ مشارکت و تشریک مساعی، اطمینان می دهم.

وی افزوده است: امیدارم تحت رهبری شما همکاری میان سازمان ملل متحد و افغانستان بیشتر تقویت می یابد.

در پایان این خبرنامه چنین آمده است: همچنان سرمنشی سازمان ملل متحد در این پیام، نیت نیک خود را بخاطر برقراری صلح تحت رهبری افغانستانی ها ابراز کرده و نگاشته که امیدوارم دستیابی به یک راه حل سیاسی بتواند باعث صلح دایمی و انکشاف پایدار در افغانستان گردد.

وی در اخیر این پیام تبریکیه، تصریح کرده که ملل متحد آماده است تا از پروسه همه شمول صلح در افغانستان با سهمگیری معنادار زنان و جوانان، حمایت نماید.

پیش از این، به تاریخ 19 حوت در افغانستان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله هر دو در یک روز مراسم تحلیف شان را برگزار کردند.

یادآوری می کنیم، که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان محمد اشرف غنی را با بدست آوردن بیش از 50 درصد رای برنده انتخابات اعلان کرد، اما عبدالله عبدالله این نتیجه را به دلیل باطل نشدن آرای غیر بایومتریک و رسیدگی نکردن به تقلب های انتخاباتی نپذیرفت و خود را رئیس جمهور همه شمول اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала