افغانستان می‌تواند در مورد رهایی زندانیان طالب تصمیم بگیرد

© AFP 2023 / Javed Tanveer افغانستان می‌تواند در مورد رهایی زندانیان طالب تصمیم بگیرد
 افغانستان می‌تواند در مورد رهایی زندانیان طالب تصمیم بگیرد   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده‌ی اتحادیه‌ی اروپا: حکومت افغانستان می‌تواند مستقلانه در مورد رهایی زندانیان طالبان تصمیم بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، رولاند کوبیا، نماینده‌ی اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان گفت که حکومت افغانستان می‌‌تواند در مورد شرایط رهایی زندانیان گروه طالبان به‌ گونه‌ی مستقل تصمیم بگیرد.

نماینده‌ی اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان امروز (جمعه، 23 حوت) در تویتی گفته است: «زندانیان طالبان در بازداشت حکومت افغانستان اند و حکومت می‌تواند مستقلانه در مورد شرایط آزادی زندانیان تصمیم بگیرد».

او همچنان با اشاره به شرایط آزادی زندانیان طالبان در توافق‌ نامه‌ی صلح میان امریکا و گروه طالبان گفته است که دولت افغانستان بخشی از این توافق‌نامه نیست و به آن هم مقید نمی‌باشد.

نماینده اروپا در امور افغانستان: بعد از آمدن حکومت اسلامی کمک‌ها قطع خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
نماینده اروپا: بعد از ایجاد حکومت امارت اسلامی در افغانستان، کمک‌ها قطع می‌شوند

توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و گروه طالبان حدود دو هفته‌ی پیش (شنبه، 10 حوت) در شهر دوحه، پایتخت قطر به امضا رسید. زلمی خلیل‌زاد و ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی و رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر این توافق‌نامه را امضا کردند.

براساس این توافق‌نامه، قرار بود مذاکرات بین‌الافغانی در بیستم حوت آغاز شود. طالبان آزادی پنج‌هزار زندانی این گروه در ازای یک‌هزار زندانی دولت افغانستان را به‌عنوان پیش‌شرطی برای این مذاکرات تعیین کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала