محب: اگر طالبان خشونت را ختم نکنند، نیروهای دولتی حملات تهاجمی‌شان را آغاز می‌کنند

© Photo / دفتر شورای امنیت افغانستانمحب: اگر طالبان خشونت را ختم نکنند، نیروهای دولتی حملات تهاجمی‌شان را آغاز می‌کنند
محب: اگر طالبان خشونت را ختم نکنند، نیروهای دولتی حملات تهاجمی‌شان را آغاز می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محب گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، هنوز هم در حالت دفاعی قرار دارند اما اگر طالبان حملات‌شان را متوقف نکنند نیروهای افغان به حالت تهاجمهی می‌آیند.

به گزارش اسپوتنیک، مشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان بیان داشت. در این دیدار، دو طرف در مورد پروسه صلح و افزایش خشونت از سوی گروه طالبان در برابر مردم و نیروهای افغان، بحث و تبادل‌نظر کردند. محب گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، هنوز هم در حالت دفاعی قرار دارند. اما اگر طالبان خشونت را پایان ندهند، نیروهای افغان از حالت دفاعی به تهاجمی درخواهند آمد.

خلیل‌زاد: طالبان باید تضمن دهند که زندانیان شان پس از آزادی به خط جنگ بر نمی گردند - اسپوتنیک افغانستان
خلیل‌زاد: طالبان باید تضمین دهند که زندانیان شان پس از آزادی به خط جنگ بر نمی‌گردند

چهار روز پیش اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی نیز به گروه طالبان تا پایان هفته جاری مهلت داد که دست از حملات علیه نیروهای امنیتی بکشند. او به طالبان هشدار داد: «اگر طالبان تا آخر هفته جاری حملات‌شان را متوقف نسازند، نیروهای ما دشمن را در هر جایی از کشور، آماج قرار خواهند داد.»
آقای خالد روز یک‌شنبه، هژدهم حوت، در یک نشست خبری گفت که نیروهای امنیتی به دستور محمداشرف غنی، رییس جمهور و برای احترام به توافق‌نامه صلح، تاپایان هفته جاری در حالت دفاعی باقی می‌مانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала