پنتاگون: پنج انبار جنگ افزارهای حزب‌الله عراق را هدف قرار دادیم

CC0 / / پنتاگون: پنج انبار جنگ افزارهای حزب‌الله عراق را هدف قرار دادیم
پنتاگون: پنج انبار جنگ افزارهای حزب‌الله عراق را هدف قرار دادیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا از هدف قرار دادن پنج هدف از پایگاه های حزب الله عراق خبر داد.
واکنش مقامات عراق به حمله به پایگاه نیروهای امریکایی در بغداد - اسپوتنیک افغانستان
واکنش مقامات عراق به حمله به پایگاه نیروهای امریکایی در بغداد

به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون بامداد امروز جمعه طی بیانیه‌ای مسئولیت حمله به پایگاه‌های حزب‌الله عراق را پذیرفته و اعلام کرد، که 5 هدف که اغلب آنها انبار جنگ افزاری بوده را هدف قرار داده است.

پنتاگون در این بیانیه مدعی شده است، که در این حملات هوایی انبار جنگ افزاری که از آنجا راکت‌هایی که در حمله به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد استفاده شد را هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده حمله‌ای که ائتلاف بین‌المللی انجام داده دفاعی بوده و پاسخ مستقیم به تهدیدی است، که گروه‌های مسلح مورد پشتیبانی ایران در برابر نیروهای ائتلاف بین‌المللی بوجود آورده‌اند.

پنتاگون در ادامه بیانیه خود آورده است:- "گروه‌های تروریستی در عراق باید حملات به نیروهای امریکایی و نیروهای ائتلاف را متوقف کنند در غیر این صورت با پیامدهای آن در مکان و زمانی که انتخاب می‌کنیم مواجه خواهد شد".

مارک اسپر وزیر دفاع امریکا نیز پس از این حملات طی بیانیه‌ای عنوان کرد:- "امریکا هرگز در واکنش به حملات به ملت،‌منافع یا همپیمان خود چشم‌پوشی نمی‌کند. همانطور که در ماه های اخیر نشان داده ایم، ما اقدامات لازم را برای نگهبانی از نیروهای خود در عراق و منطقه انجام خواهیم داد".

یادآوری می کنیم، که شامگاه چهارشنبه، بیش از 15 راکت کوچک در خاک پایگاه تاجی سقوط کرد، جایی که نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده برای نبرد با گروه تروریستی «دولت اسلامی» مستقر شده اند. پرتابگر خانگی در یک لاری در چند کیلومتری پایگاه امریکایی قرار داشت. در این حملات 2 سرباز امریکایی و یک سرباز انگلیسی کشته و 12 نفر دیگر نیز زخمی شده بودند. تحسین الحفاجی نماینده رسمی فرماندهی مشتر نیروهای مسلح عراق روز پنجشنبه گفت، که در این حملات راکتی چند سرباز عراقی نیز آسیب دیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала