استقرار سیستم دفاع هوایی «پاتریوت» در عراق

© AP Photo / Mindaugas Kulbisاستقرار سیستم دفاع هوایی پاتریوت در عراق
استقرار سیستم دفاع هوایی پاتریوت در عراق  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا سیستم های دفاع هوایی "پاتریوت" را در عراق مستقر می سازد

به گزارش اسپوتنیک، جنرال کنت مکنزی، فرمانده نیروهای سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا) می گوید که نیروهای مسلح ایالات متحده استقرار سیستم دفاع هوایی «پاتریوت» را در عراق آغاز کرده است.

امریکا: انجام عملیات برای ایران پس از ترور قاسم سلیمانی در عراق دشوار شده است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا: انجام عملیات برای ایران پس از ترور قاسم سلیمانی در عراق دشوار شده است

به گفته این مقام‌ بلندپایه ارتش امریکا: "حالا سامانه دفاعی «پاتریوت» را به عراق انتقال می دهیم، ما مواد مقدماتی را در محل قرار دادیم که به امکان ایجاد موضع‌گیری را در عراق می دهد".

او افزود: "در مورد سیستم های رهگیری موشک، توپ و خمپاره های دشمن و سایر سلاح های مورد استفاده برای محافظت از این سیستم ها، ما هنوز نیاز به چند روز زمان داریم".

او همچنان تاکید کرد که این سیستم دفاعی «پاتریوت» قصد رهگیری ندارد، به عنوان مثال، توپخانه ها که به تقویت امنیت تجهیزات در عراق جای سربازان امریکایی مستقر اند، كمك نمی‌كنند: "سیستم های «پاتریوت» رهگیری راکت هایی است که ایران در شروع ماه جنوری در واکنش به کشته شدن جنرال قاسم سلیمانی مورد استفاده قرار داد.

با این حال، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا اعلام کرد، که واشنگتن در پایان ماه جنوری بخاطر مستقر ساختن سیستم های دفاع هوایی «پاتریوت» در عراق در خواست مجوز کرده است".

قابل یاد آوری‌ست، تنش‌ها زمانی در خاور میانه آغاز شد که امریکا در بامداد سوم جنوری سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم جنوری در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала