حملات گسترده طالبان بر 10 ولایت کشور

© AP Photo / Rahmat Gul حملات گسترده طالبان بر 10 ولایت کشور
 حملات گسترده طالبان بر 10 ولایت کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طی 24 ساعت طالبان در ده ولایت بر نیروهای دولتی افغانستان حمله کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ده ولایت از جمله کاپیسا، لغمان، کنر، بلخ، هلمند، فاریاب، بدخشان، کندز، وردک و لوگر ولایت‌هایی استند که در آن‌ها رویدادهای ضد امنیت  24 ساعت گذشته ثبت شده‌اند.

وزارت دفاع ملی، می‌گوید که طالبان تنها در بیست و چهار ساعت گذشته در ده ولایت بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی حمله کرده‌اند.

منابع در وزارت دفاع ملی، می‌گویند که در این بیست و چهار ساعت، 95 رویداد ضد امنیت از سوی گروۀ طالبان ثبت شده‌اند.

این حمله‌ها در حالی صورت می‌گیرند که نیروهای دولتی در حالت دفاعی استند؛ اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع، هفتۀ پیش گفت که اگر حمله‌های طالبان ادامه یابند، نیروهای دولتی در پایان هفته (امروز) به حالت تهاجمی در خواهند آمد.

فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع ملی گفت: «بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی حمله کردند و نیروهای دفاعی افغانستان هم دست به حملات متقابل زدند.»

کاپیسا، لغمان، کنر، بلخ، هلمند، فاریاب، بدخشان، کندز، وردک و لوگر ولایت‌هایی استند که در آن‌ها رویدادهای ضد امنیت 24 ساعت گذشته ثبت شده‌اند.

هیات «مقدماتی تماس حکومت» از قطر برگشته اند - اسپوتنیک افغانستان
هیات «مقدماتی تماس حکومت» از قطر برگشته اند

در پی عملی شدن دورۀ کاهش خشونت‌ها از 3۳ تا 9 حوت، انتظار حکومت افغانستان این بود که طالبان خشونت‌ها را به مقیاس دورۀ کاهش خشونت‌ها، پایین نگهدارند و این خواست امریکا نیز بود. اما پس از ختم دورۀ کاهش خشونت‌ها، حکومت افغانستان همواره گفته‌است که طالبان حمله‌های شان را دوباره از سرگرفته‌اند، در حالی‌که نیروهای امنیتی حالت دفاعی شان را حفظ کرده‌اند.

عبدالستار حسینی، نمایندۀ مجلس گفت: «قوای مسلح و مردم افغانستان هم مصمم است که کنار قوای مسلح از وجب وجب و نوامیس ملی افغانستان حمایت کنند.»

با این حال مشاور شورای امنیت ملی در دیداری که با تدامیچی یوماماتو، نمایندۀ سازمان ملل متحد در افغانستانداشته تأکید کرده‌است که اگر طالبان به خشونت‌ها پایان ندهند نیروهای دولتی به حالت تعرضی در می‌آیند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала