محکوم کردن حملات هوایی امریکا توسط ریاست جمهوری عراق

© AP Photo / Iranian Presidency Office via APمحکوم کردن حملات هوایی امریکا توسط ریاست جمهوری عراق
محکوم کردن حملات هوایی امریکا توسط ریاست جمهوری عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر ریاست‌ جمهوری عراق در بیانیه‌ای حملات هوایی امریکا به مواضع ارتش، پلیس و الحشد الشعبی عراق را نقض حاکمیت این کشور توصیف کرد.
پنتاگون: پنج انبار جنگ افزارهای حزب‌الله عراق را هدف قرار دادیم - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: پنج انبار جنگ افزارهای حزب‌الله عراق را هدف قرار دادیم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، دفتر اطلاع‌رسانی «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در واکنش به حملات بامداد امروز (جمعه) جنگنده‌های امریکایی به مواضع نیروهای نظامی این کشور و فرودگاه کربلا، این دست حملات را موجب تضعیف هدفمند حاکمیت عراق دانست.

به نوشته وبگاه بغداد الیوم، در این بیانیه بدون نام بردن از امریکا، آمده است:- "ریاست‌ جمهوری، بمباران  چندین موضع در خاک عراق از جمله میدان هوایی در دست ساخت کربلا از سوی طرف‌های خارجی را محکوم می‌کند. حملاتی که موجب شهادت و مجروحیت تعدادی از نیروهای امنیتی و غیر نظامیان شد".

در ادامه این بیانیه آمده است:- "ریاست‌ جمهوری این بمباران را نقض حاکمیت ملی می‌داند و تأکید دارد که بهبود وضعیت امنیتی با حمایت از دولت عراق برای انجام وظایف و افزایش قدرت خود جهت اعمال قانون و دفاع از حاکمیت و ممانعت از تبدیل شدن عراق به جنگ نیابتی امکان پذیر است".

دفتر برهم صالح تأکید کرده است، که در صورت ادامه یافتن چنین حملاتی، عراق به هرج و مرج کشیده خواهد شد؛ به خصوص اینکه منابع امنیتی از تلاش عناصر داعش برای بازیابی قدرت خود خبر می‌دهند.

در پایان این بیانیه آمده است، که جامعه بین‌المللی باید به حاکمیت عراق و تصمیماتش احترام گذاشته و از این کشور حمایت کند.

یادآوری می کنیم، که جنگنده‌های امریکایی بامداد امروز (جمعه) پایگاه حزب‌الله عراق در شهر «جرف الصخر» در ولایت بابل و پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی به ولایت های صلاح‌الدین، بصره و میدان هوایی در حال ساخت کربلا را بمباران کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала