Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فوری؛ کرونا ورزش افغانستان را متوقف کرد

تربیت بدنی
تربیت بدنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره تربیت بدنی کشور در خبرنامه ای اعلام کرده است که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی مسابقات و فعالیت های ورزشی متوقف شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که تمامی مسابقات ورزشی در بسیاری از کشورها متوقف شده است، اداره ورزش افغانستان نیز خبر از توقف فعالیت های ورزشی در این کشور خبر داد.

در خبرنامه تربیت بدنی کشور آمده است: با توجه به شرایط کنونی که شیوع ویروس کرونا همه روزه جهان را تهدید می نماید و از اثر آن  تعداد کثیری از شهروندان کشورهای مختلف جهان را به کام مرگ کشانیده  و خطرات ناشی از آن شهروندان ما را هم تحت آسیب قرار داده است، دولت جمهوری اسلامی افغانستان هم به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس و حفظ صحت و سلامتی شهروندان کشور تدابیر پیش گیرانه را اتخاذ و به اداره های چون وزارت های معارف، تحصیلات عالی، حج اوقاف، ریاست تربیت بدنی و ورزش و سایر نهاد ها هدایت صادر نموده اند که از برگزاری تجمعات و برنامه هایی که حضور مردم در آن متصور است جلوگیری صورت گیرد.

بناً ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش که نهاد رهبری کننده ورزش در کشور است متکی بر نامه شماره ۴۶۴۲ مورخ ۲۱/۱۲/۱۳۹۸ وزارت محترم تحصیلات عالی صبح امروز با برگزاری جلسه اضطراری که با اشتراک رییس اجراییه کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیونها صورت گرفت تصامیم آتی را اتخاذ نمود:

•      به منظور حفظ صحت و سلامت ورزشکاران و جلوگیری از مبتلا شدن آنان به ویروس کرونا تمام برنامه های ورزشی در مرکز و ولایات متوقف گردد.

•      تمام فدراسیون ها به تیمها و کلپهای ورزشی شان هدایت دهند تا مطابق فیصله متذکره از رفتن به اجتماعات و برگزاری رقابتهای ورزشی و تمرینی در باشگاه ها و کلپهای شان خود داری نمایند.

•      آمریت های ورزشی ولایات در هماهنگی با نمایندگی های فدراسیون ها نیز موارد فوق را درنظر داشته باشند.

•      ریاست مالی و اداری به منظور عرضه خدمات بهتر، امکانات و وسایل بهداشتی را تهیه و در قسمت تامین حفظ و مراقبت و نظافت شعبات و دفاتر ریاست تربیت بدنی و فدراسیون به سهم خویش اقدام نماید.

•      ریاست اطلاعات و ارتباط عامه در همکاری با آمریت صحیه در قسمت آگاهی دهی و ارایه خدمات وقایوی با نشر پیام ها و تبلیغات از طریق وسایل اطلاعات همگانی اقدام نمایند.

•      فدراسیونهای محترم می توانند در مدتی که  برنامه های ورزشی متوقف است ، امور دفتر داری و اداری شان را با رعایت توصیه های بهداشتی انجام دهند.

ویروس کرونا تا کنون ده تن را در افغانستان گرفتار کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала