اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا از سوی ترامپ

© REUTERS / Carlos Barriaاعلام وضعیت اضطراری در آمریکا از سوی ترامپ
اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا از سوی ترامپ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گسترش ویروس کرونا باعث شد تا رئیس جمهور ایالات متحده وضعیت اضطراری را در این کشور اعلام کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا امروز جمعه (13 مارچ) در یك كنفرانس مطبوعاتی حالت اضطراری در سطح ملی را به دلیل گسترش ویروس جدید کرونا در این كشور اعلام کرد.

وی گفت: "من به طور رسمی وضعیت اضطراری را اعلام می کنم".

ترامپ در توضیح این تصمیم خود گفت، این امر کمک می کند که تا در مبارزه با کرونا ویروس " 50 میلیارد دالر" اختصاص داده شود.   

مقامات ایالات متحده همچنان مؤسسات آموزشی را مسدود اعلام نموده و رویدادها و جلسات بزرگ را ممنوع  و بسیاری از کنفرانس ها بصورت آنلاین برگزار می شوند.

کرونا ویروس؛ چرا ترامپ از ترس آمازیش نمی‌دهد؟ - اسپوتنیک افغانستان
کرونا ویروس؛ آیا ترامپ از ترس آزمایش نمی‌دهد؟

به گفته رئیبس جمهور آمریکا، اعلام وضعیت اضطراری در وهله اول به دولت این امکان را می دهد تا سریعتر منابع لازم را برای مبارزه با بیماری در همه ایالت ها اختصاص دهد. پیش از این ، حالت اضطراری قبلاً در سطح ایالت معرفی شده بود.

 رئیس جمهوری آمریکا که ابتدا ویروس کرونا را کم اهمیت جلوه می‌داد اکنون با ابتلای برخی افراد مرتبط با وی، سقوط بی‌سابقه ارزش سهام در بازارهای آمریکا و احتمال ابتلای خود ترامپ به این ویروس،  مجبور است شرایط را به گونه‌ای دیگر پیگیری کند.

وی پس از اعلام ممنوعیت ورود مسافران از چین و ایران، برای مسافران سراسر اروپا به جز انگلیس هم ممنوعیت ورود اعمال کرد.

تا کنون نزدیک به یکهزار و 500 نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و مدارس، دانشگاه‌ها، مسابقات ورزشی و موزه‌ها در بسیاری از ایالت‌های آمریکا تعطیل شده‌اند.

یادآوری می کنیم، که سازمان بهداشت جهان به تاریخ 11 ماه مارچ سال روان میلادی بیماری کرونا را همه گیر اعلام کرد. تا اکنون بیش از 125 هزار نفر در بیش از 110 کشور جهان به این بیماری مبتلا شده است و بیشتر آنها تا اکنون بهبود یافته است و بیش از 4 هزار نفر تا اکنون در اثر این بیماری جان باخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала